Winter in de B&B – Kaat De Kock

Winter in de B&B – Kaat De Kock

Winter in de B&B
Page Count: 228
ISBN13: 9789464208481

Vandaag is het weer blogtour tijd! Deze keer mag ik meedoen aan de blogtour rond Kaat De Kock haar nieuwste boek genaamd Winter in de B&B. Een titel waar ik bij het zien van de cover al meteen zin in had omdat de cover heerlijke winterse vibes uitstraalt.

Hanne is niet blij met haar leven; haar huidige vriend blijkt getrouwd te zijn, haar vriendinnen zijn vooral bezig met hun eigen levens, ze heeft een klein appartement in de stad en verdient maar net genoeg geld bij haar rotjob om rond te komen iedere maand. Wanneer ze plots een villa in de Ardennen erft is dat de ultieme gelegenheid om een nieuwe start te maken. Samen met haar mama trekt ze naar de Arnennen om de villa op te knappen om er een bed & breakfast op te starten. Maar enkele dorpsbewoners zijn niet blij met haar komst. Kan Hanne de dorpsbewoners overtuigen en in het bijzonder deze knappe klusjesman van in het dorp?

Jeej! Een nieuwe Kaat de Kock feelgood! Ik las haar vorige feelgoods en vond deze zo leuk, ik vond het dan ook enorm jammer toen haar uitgeverij besloot om te stoppen met het uitgeven van haar feelgood boeken. Maar eindelijk is ze terug en hoe! Winter in de B&B is meteen een pareltje voor in de kast, de cover ziet er prachtig uit en doorheen het boek heeft het ook een prachtige vormgeving met zeer mooie winterse illustraties. Toen het boek dan ook in mijn brievenbus belande kon ik niet wachten om erin te beginnen. Wat me meteen opviel was dat het enorm snel las, ook luisterde ik het luisterboek en in nog geen 3 uur tijd was ik door het boek heen gevlogen. Omdat we meteen in het verhaal worden gegooid voelde ik eerst geen connectie met Hanne, ik vond dat een paar beslissingen die zij nam erg ondoordacht waren waardoor deze uiteindelijk op niets uitdraaien. Ik vond wel dat de relatie in het begin erg “makkelijk” verliep. Alles gaat in zo’n snel vaart en voordat je het weet is het voorbij. Op het einde zijn er dan ook 4 mannen gepasseerd en bij geen enkele voelde ik echt een klik, maar dit komt dan vooral door de wispelturigheid van Hanne.

Winter in de B&B is dus zeker een luchtige en leuke feelgood waar je doorheen vliegt. Helaas had ik misschien iets te hoge verwachtingen waardoor het ietsjes tegenviel. Het einde heeft wel enkele dingen goed gemaakt waardoor ik nog steeds uitkijk naar het vervolg in de serie. Ik hoop dan ook dat Kaat De Kock eindelijk haar plaatsje in de feelgoodwereld van Vlaanderen heeft weten te veroveren en dat we dus nog vele mooie feelgood verhalen van haar mogen lezen in de toekomst!