Point of retreat – Colleen Hoover

Point of retreat – Colleen Hoover

Point of retreat
Published: 2023
Page Count: 253
ISBN13: 9789020551556

Na het lezen van Slammed kon ik niet anders dan meteen te beginnen aan het tweede deel. Hoewel Slammed niet mijn favoriete Colleen Hoover boek was ben ik wel nog steeds benieuwd naar de rest van de serie.

Opgepast! Aangezien dit een tweede deel is in een reeks kan de flaptekst en recensie spoilers bevatten van het eerste deel.

Soms moeten twee mensen uit elkaar gaan om te beseffen hoeveel ze bij elkaar horen.

Een jaar nadat Layken en Will elkaar hebben ontmoet, zorgt een onthulling over Wills verleden ervoor dat ze alles wat ze dachten te weten over elkaar in twijfel trekken. Nu hun relatie op het spel staat, moeten ze beslissen of ze bereid zijn te vechten voor een toekomst samen. Hoever moet Will gaan om Layken te bewijzen dat zijn liefde voor haar eeuwig zal duren?

In Point of retreat volgen we het verhaal vanuit Will zijn point of view. Het boek start een jaar na de gebeurtenissen van Slammed. Hij en Layken lijken het geluk in de liefde te hebben gevonden en proberen samen hun broertjes op te voeden. Alles lijkt goed te gaan totdat er plots nieuwe obstakels op hun pad terecht komen. Hierna moeten ze opnieuw de weg naar elkaar terug zien te vinden.

Dit is een veelvoorkomend thema in de reeks heb ik de indruk na het lezen van dit deel. Het aantrekken en afstoten tussen de personages en wanneer er ook maar een kleine miscommunicatie plaatsvindt wordt dit steeds enorm opgeblazen. Ik vond het deze keer wel fijn om vanuit Will zijn perspectief te lezen. Toch blijf ik van mening dat deze reeks perfect in één boek gegoten had kunnen worden. Doordat het een trilogie is komen dezelfde problemen en tropes steeds terug waarna het eerder kopieën worden van hetzelfde boek met andere plotwendingen.

Colleen Hoover heeft wel een fijne, vlotte schrijfstijl waardoor ik steeds vanaf de eerste pagina in het boek zit en wil blijven verder lezen. Daardoor had ik het boek dan ook in 2 dagen uit. Aangezien dit de reeks is waarmee zij debuteerde kan ik wel de evolutie zien in haar boeken. Deze boeken zijn dan ook nog echt een rommeltje qua verhaallijnen en plottwists aangezien ik het gevoel heb dat ze in deze delen steeds een wending moest voorzien om het aantrekkelijk te maken voor de lezer. Als ik dan kijk naar haar laatste boek Reminders of him zie ik gelukkig wel positieve evolutie in haar verhaallijnen. Ik hoopte na het lezen van Slammed op minder drama maar kreeg in dit deel alleen nog maar meer drama en gekke plotwendingen.

Ik ben nog steeds benieuwd naar het laatste deel omdat ik nu al zo ver ben dat ik de trilogie ook wil uitlezen maar verwacht nog steeds heel wat plotwendingen aangezien het blijkbaar nooit goed kan gaan met deze hoofdpersonages. Gelukkig lezen deze boeken wel enorm snel. Op naar deel 3 dus om te kijken hoe alles afloopt.