Layla – Colleen Hoover

Layla – Colleen Hoover

Layla
Page Count: 334
ISBN13: 9789020541694

Ja eindelijk was het zover! Na het lezen van De waarheid geschreven door Colleen Hoover kon ik niet wachten op een nieuwe thriller van haar hand. Toen ik zag dat Layla vertaald werd was ik dan ook enorm enthousiast en had ik hoge verwachtingen. Omdat ik het jaar goed wou starten was dit een van de eerste boeken van het jaar.

In Layla volgen we het verhaal van Leeds. Wanneer hij met zijn band speelt op een bruiloft ontmoet hij daar Layla, een meisje wat echt wel slecht kan dansen maar wat er tegelijkertijd ook voor zorgt dan Leeds niemand anders meer zien buiten haar. Na hun set kan hij dan ook niet wachten om kennis te maken met dit mysterieuze meisje op de dansvloer. Er is meteen een klik tussen de twee en na een nacht samen volgen er nog veel meer. Totdat er opeens iets gebeurt wat hun relatie op de proef stelt.

Ik dacht dat Layla opnieuw een steengoede thriller van Colleen Hoover zou worden en begon dan ook met hoge verwachtingen aan het boek. Op de flaptekst stond dat het een paranormale thriller was en op de voorkant stond een roman dus het kon alle kanten op. Wat me opviel was dat ik het boek minder spannend vond dan De waarheid. Het paranormale genre is iets wat ik niet vaak oppak dus ik moest ook wel wat wennen aan het hele verhaal. Doorheen het boek kreeg ik wel meer en meer een afkeer naar het hoofdpersonage Leeds maar op het einde snap je (een deel) van zijn acties, natuurlijk maakt het wel niet alles goed. De ontknoping vond ik wel spannend en alle puzzelstukjes vielen in elkaar waardoor het hele plaatje uiteindelijk klopte. Ik vond ook wel dat de flaptekst wel wat prijs gaf waardoor ik een van de plottwists al redelijk vroeg kon raden. Ik vind dan ook dat je best blind aan een Colleen Hoover boek begint zonder de flaptekst te hebben gelezen omdat zo alles een verrassing blijft.

Misschien begon ik met iets te hoge verwachtingen aan Layla waardoor het boek niet kon opleven naar De waarheid. Maar ondanks enkele minpuntjes vond ik het nog steeds een goed verhaal. Ik ben dan ook wel benieuwd met wat Colleen Hoover nog op de proppen komt in het thriller genre. Ze toont met De waarheid en Layla wel dat ze absoluut sterke spannende scènes kan neerzetten maar in zou zeggen dat Layla het beste is voor beginners in dit genre om zo naar De waarheid toe te werken. Ik vond doordat ik De waarheid eerst had gelezen dat er bepaalde verwachtingen worden geschept die Layla helaas niet wist waar te maken. Voor nu wacht ik af naar een nieuwe roman van Colleen Hoover en hoop ik stiekem dat we ook snel een nieuwe thriller mogen verwachten!