De zoete verleiding van Emerald Cove – Holly Martin

Toen ik de voorjaarsbrochure van uitgeverij Zomer&Keuning opendeed was ik aangenaam verrast toen ik zag dat er een nieuw boek in ‘De zussen van Jewel Island‘ serie uitkwam. Ik dacht namelijk dat De zoete verleiding van Emerald Cove het slotdeel was in deze reeks maar blijkbaar zijn er nog 2 vervolgdelen verschenen in deze reeks waarvan nog zeker eentje wordt vertaald en vermoedelijk de andere ook nog wel zal volgen. Tijd dus om eindelijk verder te lezen en zo ook het verhaal van Skye en Jesse te leren kennen.

Skye is de derde en laatste zus wiens verhaal we nog te goed hadden. Skye en Jesse kennen elkaar al jaren, hun relatie evalueerde van buren naar beste vrienden tot getrouwd stel. Maar omdat ze hadden afgesproken om maar een jaar getrouwd te blijven zijn ze terug goede vrienden. Maar toch speelt er iets tussen de twee waardoor ze eerder friends with benefits zijn. Toch voelen ze beide meer voor elkaar maar zijn ze bang om hun gevoelens te openbaren naar elkaar. Durven de twee eerlijk te zijn over hun gevoelens en heeft hun liefdesverhaal uiteindelijk een happy end?

In de eerste twee delen leerde we al kennis maken met Skye en Jesse. Hun liefdesverhaal was dan ook wel eentje waar ik naar uitkeek om er meer te weten over te komen. Omdat hun liefdesverhaal eigenlijk al deels heeft plaatsgevonden vond ik dat we een makkelijke opstart hadden om in hun verhaal te stappen. Er komen enkele belangrijke en diepere thema’s aan bod maar Holly Martin weet dit altijd zeer mooi te vertellen en tegelijkertijd het verhaal luchtig te houden. Ik vond de dynamiek tussen Skye en Jesse ook erg mooi te zien en vond hoe Jesse zijn dochter in dit plaatje paste ook wel fijn om te zien aangezien dit zo een gezinsdynamiek creëert.  Het thema kinderen krijgen is wel sterk aanwezig in dit boek en hoewel ik dit mooi vond om te zien eindigt het boek redelijk cliché en kon ik wel al enkele plotpoints raden. Toch vond ik dit niet erg aangezien dit wel zorgde voor een mooi afgerond einde. Het leuke aan deze reeks is dat ook de andere zussen nog aan bod komen waardoor je hun verhaal ook nog meekrijgt. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit in de andere delen gaat zijn aangezien we dan geen van de zussen volgt.

De zoete verleiding van Emerald Cove is dus een zeer vlot boek waar je doorheen vliegt. Ondanks dat het enkele diepere thema’s behandelt blijft het wel een luchtig verhaal. Echter is het wel belangrijk om even de trigger warnings te bekijken voor wie dit nodig blijkt te hebben. Ik ben dan ook weer erg benieuwd naar het vervolg en gelukkig kan ik deze meteen lezen aangezien deze al is verschenen.

Trigger Warning
miskraam, ouder die hun kind in de steek laat