Kerstgeluk – Saskia M.N. Oudshoorn

Kerstgeluk – Saskia M.N. Oudshoorn

Kerstgeluk
Series Number: 5
Page Count: 128
ISBN13: 9781774538555

Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour, deze keer rond het nieuwste boek in de gelukreeks genaamd Kerstgeluk geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn. Een boek waar ik erg naar uitkeek aangezien ik enorme fan ben van de reeks.

*Opgepast, dit is een vijfde deel in een reeks dus deze recensie kan mogelijk spoilers bevatten!*

Het einde van het jaar nadert en voor de uitbaters van de panden in de Voorstraat belooft het een druk eindejaar te worden. De zaken in het restaurant van Laurens en Sjoerd lopen goed en alles wordt stilletjes aan in gereedheid gebracht om er een spetterend eindejaar van te maken. Tijdens een van de diners komt Jacob Nienhuis plots op het idee om een kerstmarkt te organiseren in de Voorstraat, een idee waar vele het al snel mee eens zijn. Met z’n allen zetten ze alles op orde om er voor iedereen een leuke en gezellige kersttijd van te maken. Lukt het hen op tijd om alles op poten te zetten en er een gezellige avond van te maken boordevol verrassingen?

Toen ik Saskia M.N. Oudshoorn haar oproepje op Instagram zag verschijnen waarin ze vroeg of er bloggers wouden meedoen aan een blogtour van haar nieuwste deel in de gelukreeks twijfelde ik geen seconde. Ik waagde mijn kans en werd als een van de gelukkig geloot om mee te mogen doen. Ik ben een enorme fan van deze reeks en Saskia M.N. Oudshoorn haar andere boeken dus ik kon dan ook niet wachten om dit deel te mogen lezen.

In dit deel maken we kennis met een nieuw hoofdpersonage (maar eentje wat we zeker wel al kennen vanuit de reeks 😉 ) namelijk Chloe, de zus van Kate. Dit vond ik een erg leuke toevoeging aan de reeks omdat we in het derde en vierde deel al kennis maakte met Chloe en zo ook haar wat beter leerde kennen maar we nu ook een deel van dit verhaal vanuit haar standpunt mogen volgen. Chloe heeft een relatie met François, maar tijdens een familiebezoek slaan er toch enkele twijfels bij haar toe wanneer François zijn moeder plots erg koel reageert naar Chloe toe. Zelf is ze bang om François hiermee te confronteren uit schrik dat hij zijn moeder boven haar verkiest.

Ik vond het erg leuk dat er in dit deel gewisseld werd tussen de drie hoofdpersonages en dat we zo ook Liv en Kate terug konden volgen. Ik weet nog dat ik het zeer jammer vond toen in het derde deel plots van hoofdpersonage werd gewisseld omdat ik Liv een erg leuk hoofdpersonage vond, maar doorheen het derde en vierde deel begon ik Kate ook een zeer leuk hoofdpersonage te vinden. Het is dan ook echt tof om deze personages ook in deze novelle te mogen volgen om zo ook te zien hoe hun verhaal verder gaat.

Kerstgeluk is een zeer leuke novelle wat de fans van de gelukreeks zeker zal weten te bekoren. Het brengt de lezer langzaamaan in de kerststemming en geeft ook een kijkje in het verhaal van de hoofdpersonages uit de vorige vier delen. Door de lengte en de heerlijke schrijfstijl van Saskia M.N. Oudshoorn vliegt de lezer weer doorheen het verhaal. Na het dichtslaan van dit boek kan ik alleen nog maar hopen dat we ooit nog een vervolg krijgen van deze reeks aangezien ik nog niet klaar ben om afscheid te nemen van deze drie leuke dames!

Bedankt Saskia M.N. Oudshoorn dat ik mee mocht doen aan deze blogtour en Oona Agency voor dit recensie-exemplaar!