Oktober koning – Pamela Sharon

Oktober koning – Pamela Sharon

Oktober koning
Page Count: 446
ISBN13: 9789464510324

Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer rond het nieuwste boek van Pamela Sharon genaamd Oktober koning. Dit is Pamela Sharon haar eerste thriller en na de flaptekst te hebben gelezen was ik erg nieuwsgierig naar hoe zij een thriller zou weten te schrijven.

“Tien miljoen euro. Tien opdrachten. Vier spelers. Eén winnaar. Wie wordt De Oktober Koning?”

Vier mensen worden uitgenodigd om deel te nemen aan het spel De Oktober Koning, hierin moeten ze tien opdrachten doen en wie het meeste opdrachten tot een goed einde weet te volbrengen wordt tot de Oktober koning(in) gekroond en wint 10 miljoen euro. Alle vier de spelers hebben heel wat op het spel staan en zijn bereid om te strijden voor de winst van 10 miljoen euro. Maar wanneer er plots vreemde dingen gebeuren vragen de spelers zich af of ze wel bereid zijn om tot het bittere eind te gaan.

Ik ken Pamela Sharon vooral van haar young adult boeken bij uitgeverij Moon. Toen ik zag dat er bij uitgeverij Hamley books een volwassen thriller van haar zou verschijnen was ik erg nieuwsgierig. Na het lezen van de flaptekst werd ik nog nieuwsgieriger omdat het zo goed klonk. Toen ik zag dat er een blogtour werd gehouden van dit boek twijfelde ik dan ook geen seconde. Vanaf de eerste pagina wordt de lezer meegetrokken in het verhaal rondom De Oktober koning. Ik moest wel even wennen welk personage welk symbool was maar toen ik dit eenmaal doorhad las het boek als een trein. In het begin valt het nog wel mee qua spanningsboog maar naar het einde toe gebeuren er echt lugubere dingen waarvan ik soms dacht “hoe komt Pamela Sharon hier toch op?!” – wel op een goede manier hoor 😉 Naar het einde toe zijn er dan ook wel enkele duistere plottwists waarbij de lezer op het puntje van zijn stoel zit. Maar het effectieve einde was niet exact wat ik ervan had verwacht. De laatste 40-tal pagina’s kwamen niet meer als een verrassing en ik had denk ik nog een grote plottwist verwacht wat ik niet zou hebben zien aankomen maar dit bleef uit.

Ondanks dat is Oktober koning wel een sterke thriller met een duister randje. Voor Pamela Sharon haar eerste thriller te zijn vond ik het dan ook wel echt goed en het smaakt wel naar meer, dus ik ben benieuwd of ze in de toekomst nog een thriller zal schrijven.