Een vleugje kaneel – Olivia Hill

Een vleugje kaneel – Olivia Hill

Een vleugje kaneel
Page Count: 266
ISBN13: 9789493265363

Toen ik zag dat er bij uitgeverij Dutch Venture Publishing een cozy mystery zou verschijnen was ik meteen erg nieuwsgierig naar het boek. Ik had nog nooit een cozy mystery gelezen en wou dit genre wel een kans geven.

In Een vleugje kaneel volgen we het verhaal van Aspen. Wanneer Aspen plots een baan aangeboden krijgt in Canada twijfelt ze geen seconde. Ze krijgt namelijk aangeboden om als directeur van de Yukon school voor speciaal onderwijs aan de slag te gaan. Eenmaal in Canada aangekomen blijkt deze jobaanbieding toch niet echt te zijn wat ze ervan had verwacht.

De flaptekst van Een vleugje kaneel klonk veelbelovend en riep zeker al wat spanning op bij mij. Ik las al eens eerder een boek van deze auteur en was niet echt zo’n fan dus ik was bang dat dit boek dan ook niet zo’n groot succes zou worden. Maar het boek leest zeker vlot weg en Olivia Hill haar schrijfstijl is zeker verbeterd vergeleken met het vorige boek wat ik van haar las. Toen ik begon met lezen mistte ik echter wel de aspecten die voor mij horen bij het genre “cozy mystery”. Ik mistte vooral een mysterie, ja er zijn zeker hints naar dat genre maar het cozy aspect/ romance gehalte overschaduwde dit wel in de eerste 2/3 van het boek. De hoofdpersonages zijn zeker wel likable en er zijn wel elementen die ik zeker leuk vond. Maar ik vond de verhaallijn in het eerste deel vooral redelijk vlak en voorspelbaar. Onverwacht kwamen er dan ook enkele scènes die out of the blue kwamen. Voor wie zich verwacht aan een boek vol raadsels en een mysterie die dient te worden opgelost moet wel geduld hebben aangezien deze aspecten pas redelijk naar het einde aan bod komen.

Een vleugje kaneel wist me dan ook niet echt vast te grijpen wat ik jammer genoeg wel zoek in een cozy mystery. Misschien had ik dan ook iets te hoge verwachtingen over wat ik moest verwachten van het genre waardoor het niet helemaal overeenkomt met het gevoel wat ik kreeg bij dit boek. Ik ga dan ook zeker in de toekomst nog op zoek naar een ander boek in dit genre om te kijken of het hier ligt aan het boek of aan het genre.