Truth or dance – Chinouk Thijssen

Truth or dance – Chinouk Thijssen

Truth or dance
Published: 2018
Page Count: 285
ISBN13: 9789044834116
Jeah! Eindelijk heb ik Truth or dance opnieuw gelezen (ik wou namelijk heel graag verder met deze serie) en ik vond dat het eindelijk tijd werd om het eens te herlezen. Ik heb namelijk al meerdere boeken van Chinouk gelezen (haar stand alones) en vond deze geweldig! Ik kon dan ook niet wachten om eindelijk haar reeks boek na boek te lezen/verslinden. Zo gezegd zo gedaan en nu kan ik ook eindelijk mijn mening met jullie delen van dit eerste deel.
In Truth or dance volgen we het verhaal van India, zij en haar vriendinnen zitten op een balletschool en mogen binnenkort auditie doen voor hun vervolgopleiding. Maar wanneer ze plots aan een chatgroep worden toegevoegd door iemand genaamd ‘Truth or dance‘ wordt alles opeens serieus. Ze moeten meewerken en doen wat Truth or dance hun opdraagt en indien ze dit niet doen zullen er zware gevolgen zijn…
De eerste keer dat ik Truth or dance las was ik niet echt in de goede stemming ervoor, hierdoor legde ik het boek ook voor een aantal maanden aan de kant vooraleer ik het boek uitlas. Dit lag dan ook echt niet aan het boek want tijdens mijn re-read heb ik echt genoten van het verhaal van India en haar vriendinnen. Je merkt wel dat er een spanningsopbouw is naar meerdere delen, het is dan ook niet zo spannend als haar stand-alone boeken. Hoewel er ook bepaalde dingen voorspelbaar waren bleef ik wel steeds zoeken naar de persoon achter Truth or dance, dit zorgt er dan ook voor dat je wil blijven verder lezen om zo verschillende hints te achterhalen. Het laatste hoofdstuk geeft een kijkje in het hoofd van de dader en ik hoop ook echt dat Chinouk Thijssen dit in de volgende delen vaker doet aangezien ik dit enorm spannend vond. Ik vond de berichtjes die ze in de groep kregen ook echt spannend en iedere keer wou ik (ondanks dat ik het al had gelezen) weten wat de gevolgen zouden zijn. Tijdens mijn re-read kwam ik er dan ook achter dat ik me nog maar zeer weinig kon herinneren van de eerste keer dat ik het verhaal las (mede door de stop tussendoor) Het was dan ook alsof ik het boek voor het eerste las. De manier waarop Chinouk Thijssen de paniekaanvallen van India beschrijft vond ik ook zeer goed en vaak herkende ik mezelf er wel in.
Ik kan dan ook zeggen dat ik absoluut verder wil na dat killer einde, ik ben dan ook heel blij dat ik besloten heb om dit deel te herlezen aangezien ik het deze tweede keer veel leuker vond! Ik kan dan ook niet wachten om eindelijk verder te gaan en Break a leg te lezen.