Onze moeder was een seriemoordenaar – Gregg Olsen

Onze moeder was een seriemoordenaar
Page Count: 439
ISBN13: 9789493285903

Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour. Deze keer rond het boek Onze moeder was een seriemoordenaar geschreven door Gregg Olson. Toen ik de kans kreeg om mee te doen aan deze blogtour was ik erg nieuwsgierig naar het boek omdat dit binnen het true crime genre valt en dit wel een genre is wat me erg intrigeert.

In Onze moeder was een seriemoordenaar volgen we het waargebeurde verhaal van de 3 Knotek zussen Nikki, Sami & Tori. Hun moeder Shelly Knotek is zoals de titel al aangeeft een seriemoordenaar. In dit boek komen we dan ook te weten wat er zich allemaal heeft afgespeeld en hoe deze gruwelijke feiten hebben kunnen plaatsvinden. Gregg Olsen laat meerdere mensen aan bod komen om zo het verhaal rond de gruwelijke moorden die werden gepleegd volledig op papier te zetten.

Hoewel ik voordat ik aan het boek begon wist dat het gebaseerd is op waargebeurde feiten stond ik het bij het lezen van dit boek toch meermaals bij stil hoe gruwelijk een mens toch kan zijn. De gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld zijn dan ook erg wreed en kwam ook wel echt binnen tijdens het lezen van dit boek. De manier waarop het boek is geschreven vond ik soms wel wat verwarrend omdat ik door de schrijfstijl het gevoel kreeg dat ik een fictieve thriller was aan het lezen. Er zijn wel bepaalde stukken en passages doorheen het boek waardoor we weten dat dit een bundeling van verschillende personen hun verhalen over deze feiten zijn maar toch klopt dit plaatje niet helemaal. Het originele boek werd ook pas uitgegeven in 2019 (zo’n 25 jaar na bepaalde feiten) waardoor ik de manier waarop dit boek is geschreven nog gekker vind omdat het ook echt wordt verteld in dialogen en ik het deels ongeloofwaardig vind dat men zo lang bepaalde dingen nog zo helder kan herinneren. Het boek is ook redelijk dik waardoor er bepaalde stukken herhaald worden waardoor ik op sommige momenten niet echt vlot kon doorlezen.

Onze moeder was een seriemoordenaar is zeker een sterk boek over waargebeurde feiten en is zeker een true crime boek wat fans van dit genre ook wel zullen interesseren. Het heeft me dan ook tijdens het lezen meermaals aan het denken gezet over hoe sommige mensen tot zoiets in staat zijn. Maar na het lezen van dit donkere boek zoek ik nu toch even iets luchtigere lectuur op.