De ijzerkoning – Julie Kagawa

De ijzerkoning – Julie Kagawa

De ijzerkoning
Published: 2012
Page Count: 386
ISBN13: 9789402719406
Ahhh! Er werd vorig jaar bekend gemaakt dat Julie Kagawa met een nieuwe spin-off serie komt van The Iron Fey reeks. In 2014 was dit een van mijn favoriete series en ik had ze ook in mijn project re-read staan. Toen bekend werd gemaakt dat ze met een nieuw boek in deze reeks uit zou komen leek me dit dan ook het gepaste moment om eens eindelijk deze geweldige reeks te herlezen. In december vorig jaar herlas ik dan ook deel 1 waardoor ik eindelijk deze recensie met jullie kan delen.
In De ijzerkoning volgen we het verhaal van Meghan Chase, wanneer er op haar zestiende verjaardag rare dingen rondom haar gebeuren is ze eerst in de war. Maar wanneer haar broertje plots gekidnapt blijkt te zijn verteld haar beste vriend dat hij is meegenomen naar het elfenrijk. Ze gaan dan ook op pad in de wereld van de fae en hier ontdekt Meghan vanalles over haar verleden.
Zoals ik dus al zei was dit een re-read. Hoewel dit vroeger een van mijn favoriete series was had ik aan een kant toch wel schrik om in het boek te beginnen, mijn smaak in boeken is namelijk doorheen de jaren heel wat verandert en ik had dan ook schrik dat ik het boek niet meer zo leuk zou vinden. Het tegendeel bleek echter waar want ik zat weer vanaf het begin helemaal in de reeks! Doordat er in het begin al zoveel gebeurt is het boek in no time spannend en wil je absoluut weten waar Meghan en haar groepje nu weer in verzeild zullen raken. Hoewel ik de main plot van dit eerste deel wel nog wist heeft het me geen enkele keer gestoord om dit te weten. Tijdens mijn re-read kwam ik erachter dat de relatie tussen Meghan en Ash redelijk vlot gaat (in mijn herinnering kwam dit pas in een later boek aan bod)
Het boek las dus enorm vlot en ik ben enorm blij dat ik besloten heb om dit deel te herlezen in afwachting van het nieuwste deel. Ik kan dan ook niet wachten om mijn re-read van deze serie verder te zetten aangezien ik mij van de vervolg delen niet meer veel kan herinneren. Ik kan dan ook met trots zeggen dat dit nog steeds een steengoede serie is!