Sara mijn dagboek 4: Liefde overwint ondanks alles – Ria Maes

Liefde overwint ondanks alles
Series Number: 4
Published: 2009
Page Count: 191
ISBN13: 9789044323023
Ik ben weer helemaal in de Sara mood, ik kreeg maar liefst 9 boeken van deze serie met Kerstmis en nu wil ik de hele serie echt bingen. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik doorheen het jaar enkele boeken lees zodat ik niet meteen de hele serie uit heb gelezen aangezien het mijn comfortreads zijn. Ik las in december het vierde deel waardoor ik deze eindelijk kan recenseren voor jullie. Pas op deze recensie kan spoilers bevatten aangezien het een vervolgdeel is in een serie!
In het derde deel ontdekte we dat Sara na haar miskraam weer zwanger was, we volgen haar in dit deel dan ook doorheen haar zwangerschap. We zien hoe zij samen in Amerika nieuwjaar vieren met Arne. Maar plots krijgen ze slecht nieuws waardoor ze halsoverkop moeten terugkeren naar Belgiƫ. Hier aangekomen blijft het slechte nieuws zich snel na elkaar opvolgen en plots duikt Britt ook weer op. Zou Britt deze keer haar lesje hebben geleerd of is ze toch weer iets van plan?
Net als de vorige delen was dit ook weer een heel leuk verhaal, hoewel er veel drama bij komt kijken en het zich snel op elkaar opvolgt zijn de situaties waarin Sara verwikkeld raakt wel echt uit het leven gegrepen. In dit deel vond ik Sara wat minder irritant als anders aangezien ze minder zelfmedelijden had en gewoon bezorgt was om haar naasten. Ook dit deel is weer een rollercoaster aan emoties waarin je verstrikt raakt en je kan het boek dan ook geen seconde wegleggen, hierdoor heb je het boek binnen no time uit en verlang je meteen naar meer. De Sara reeks zijn mijn ultieme me time momenten wat ik mezelf af en toe gun aangezien het heerlijke boeken zijn om tussendoor te lezen. Door de schrijfwijze vlieg je door de boeken heen en hoef je niet te lang na te denken over wat er allemaal gebeurt.
Ik vond dit vierde deel dan ook weer een topper en kan niet wachten op verder te gaan met de serie. Ik hoop dan ook om begin dit jaar meteen een start te maken in het vijfde deel!