Moordgids voor lieve meisjes – Holly Jackson

Moordgids voor lieve meisjes
Page Count: 448
ISBN13: 9789021422435
Na alle lovende reacties wat Moordgids voor lieve meisjes kreeg was ik enorm benieuwd naar het boek. Er hield me wel iets tegen om het boek meteen op te pakken namelijk dat het boek zeer klein gedrukt is en het boek toch redelijk dik was (voor mij dan) Maar om ons te motiveren las ik dit boek samen met Valerie en Irene zodat we elkaar konden motiveren om iedere dag een deel te lezen en wat ben ik uiteindelijk blij dat ik dit boek heb gelezen!!
In Moordgids voor lieve meisjes volgen we het verhaal van Pippa, een student wat in haar profielwerkstuk een van de meest verdachte moorden probeert op te lossen. Iedereen kent het verhaal wel in het kleine dorpje Little Kilton: 5 jaar geleden verdween Andie Bell, een scholiere op dezelfde school als Pippa. Alle aanwijzingen leiden in der tijd naar haar vriendje Sal Singh. Maar Pippa is ervan overtuigd dat Sal Andie niet heeft vermoord en gaat in haar profielwerkstuk op zoek naar de waarheid.
Hoewel ik in het begin dus zeer terughoudend was omdat de tekst zo klein gedrukt was en het boek toch redelijk dik was heeft het me naar het einde van het boek toch niet zo erg weten te storen als dat ik eerst dacht. In het begin duurde het hierdoor wel even vooraleer ik echt in het boek zat omdat het heel lang duurde vooraleer ik een volledige pagina had gelezen. In dit boek wordt het verhaal ook afgewisseld met Pippa haar onderzoek en lezen we deze verslagen ook mee, dit vond ik wel zeer fijn aangezien je zo het hele proces kon volgen en het het verhaal vervolledigde. Ik werd vanaf het begin al meteen in het verhaal gezogen omdat het een heel sterk verhaal was. Met ieder hoofdstuk wat ik las had ik wel verschillende complottheorieën en was iedereen een mogelijke verdachte. De plottwist op het einde had ik dan ook nooit kunnen voorspellen en toen het volledige verhaal uit de doeken werd gedaan stond ik perplex omdat de puzzel zo goed in elkaar paste. Ik heb mezelf tijdens het lezen meermaals vervloekt dat we de buddyread over 10 dagen hadden gespreid aangezien ik absoluut wou verder lezen!
Het is dan ook zacht uitgedrukt als ik zeg dat ik enorm uitkijk naar de vervolgdelen in deze reeks omdat dit boek me echt omver heeft geblazen! Moordgids voor lieve meisjes is dan ook een dikke vette aanrader! Dit boek zal ik niet zo snel vergeten en is zeker een van mijn favorieten boeken vanaf nu. Gelukkig is deel 2 eindelijk uit zodat ik zo snel mogelijk kan verder lezen! LEES DIT BOEK!