Mission two – R. Wade

Mission two – R. Wade

Mission two
Page Count: 212
ISBN13: 9789464208603

*Opgelet, deze recensie kan spoilers bevatten voor het eerste deel.*

Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour. Deze keer rond het tweede deel in de Team Internet reeks geschreven door R. Wade genaamd Mission two. Ik las het eerste deel vorig jaar en was erg fan (recensie kan je hier lezen) Omdat het eerste deel eindigde met een enorme cliffhanger kon ik dan ook niet anders dan dit deel lezen.

Na de gebeurtenissen van Mission one zien we hoe het verder gaat met Team internet nadat ze een van hun teamleden hebben moeten achterlaten in T-Polis. Omdat ze erg begaan zijn met hun vriend kunnen ze dan ook niet anders dan om zo snel mogelijk terug te keren en hem terug te halen. Maar dit lijkt makkelijker dan het is aangezien er heel wat obstakels op hun pad terecht komen. Lukt het Team internet om hun vriend te redden uit T-Polis?

Mission one eindigde met een enorme cliffhanger. Ik mocht het boek destijds proeflezen voor de uitgeverij en vloog door het boek een waardoor ik het minder dan 24 uur later dichtsloeg. Toen er bekend werd gemaakt dat Mission two zou uitkomen aarzelde ik dan ook niet om me in te schrijven voor de blogtour. Na de flaptekst te hebben gelezen beloofde dit deel weer een spannend boek te worden. Toch kwam het voor mij wat te traag op gang en duurde het enorm lang vooraleer Team internet op hun tweede missie vertrokken. We wisselen in dit deel ook van perspectieven waardoor we ook weten hoe het verhaal nu verder gaat met Navigator. Dit vond ik wel een leuke toevoeging maar in het begin moest ik wel vaak een klik maken om te switchen. Ook dit deel leest weer zeer snel waardoor je het boek binnen no-time uit hebt. Maar toch mistte ik wat spanning doorheen het boek en bleef het wat vlak met mate. Toch denk ik dat dit tweede deel in de reeks zeker bij fans van het eerste deel in de smaak zal weten te vallen omdat we eindelijk erachter komen hoe het nu verder gaat met deze personages. De doelgroep zal dit tweede deel dan ook zeker weten te bekoren maar voor mij mistte er helaas iets.

Mission two is zeker een leuk tweede deel in deze reeks en ik ben ook wel benieuwd naar het vervolg maar helaas mistte ik wat spanning af en toe en duurde het te lang vooraleer het team op missie vertrok. Maar al bij al wist het boek me toch wel te vermaken.