Reveil #21 – Meerdere auteurs

Reveil #21 – Meerdere auteurs

Reveil #21
Page Count: 85
Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour. Ik werd namelijk gevraagd of ik wou meedoen aan de blogtour rond de nieuwe bundel van Reveil. Reveil is een organisatie dat zich inzet voor een warmere rouwcultuur van eigen bodem. Met respect voor onze wortels. En met de blik op de toekomst. Zonder politieke of levensbeschouwelijke vlag.
In Reveil #21 vind je heel wat gedichten en korte verhalen rond het thema rouw en alles wat hierbij komt kijken. Ook zijn er enkele illustraties aan toegevoegd wat zorgt voor een sober maar toch mooi geheel. Maar liefst 42 auteurs diende een gedicht/verhaal of illustratie in voor deze bundel. Ook kan je er werken van Toon Tellegen en Ilja Leonard Pfeijffer in terugvinden.
Gedichtenbundels zijn meestal niet zo’n groot succes bij mij maar dat de bundel werd afgewisseld met enkele kortverhalen trok mijn aandacht wel waardoor ik toch besloot om mee te doen aan de blogtour. Ook kende ik Reveil niet waardoor ik eerst eens hun website ben gaan bekijken om te zien waar deze organisatie voor staat. Het doel dat Reveil wil bereiken (namelijk een warmere rouwcultuur creëren) vond ik erg mooi. Ik begon in deze bundel zonder al te veel verwachtingen waardoor ik ook niet teleurgesteld kon zijn als de bundel zou tegenvallen. Wel had ik verwacht dat de gedichten en kortverhalen gebaseerd zouden zijn op waargebeurde verhalen waardoor ik eigenlijk verwachtte dat het non-fictie zou zijn. Dit bleek niet zo te zijn aangezien er ook enkele fictieve (denk ik toch) verhalen in de bundel werden opgenomen. Zoals verwacht vond ik de gedichten op zich wel mooi (zeker voor fans van poëzie) maar qua persoonlijke smaak mistte ik wat waardoor het merendeel me niet echt wist te raken. Dit vond ik wel jammer maar aan een kant ook wel verwacht. De bundel bevat ook maar een 4-tal korte verhalen en dit hadden er persoonlijk wel wat meer mogen zien. Toch mistte ik enkele rauwe/echte verhalen die me echt konden raken. Dat er enkele illustraties werden toegevoegd vond ik wel mooi aangezien ik zo enkele gedichten ook iets beter kon begrijpen, maar ook hier weer is dit persoonlijke smaak enkele illustraties vond ik mooier dan anderen.
Reveil #21 is zeker een mooie bundel voor fans van poëzie maar helaas wist het me niet echt te raken en mistte ik enkele echte verhalen. Dit zal zeker komen omdat ik toch ergens een kleine verwachting had van hoe deze bundel zou zijn en dit uiteindelijk niet het geval bleek te zijn. Ik vind het enorm jammer dat ik deze bundel niet zo leuk vond aangezien ik alles waar Reveil voor staat wel top vind. Helaas bleek deze bundel niets voor mij te zijn maar ik geloof wel echt dat er een doelpubliek is voor deze bundel en sommige mensen hier wel kracht uit weten te halen wanneer nodig.