Hemelse modder – Gaby Rasters

Hemelse modder – Gaby Rasters

Hemelse modder
Page Count: 301
ISBN13: 9789022586488
Tijdens een trip naar Boekhandel Dominicanen in Maastricht stuitte ik op het boek Hemelse modder geschreven door Gaby Rasters. Ik had het boek vorig jaar al enkele keren op social media voorbij zien komen maar toen ik het in het echt zag moest ik hem gewoon hebben. Kerstboek + prachtige sprayed edges = dat is absoluut een boek voor mij! Maar heeft het verhaal mij uiteindelijk ook weten te bekoren?
Iselle en Dagmar worden al op zeer jonge leeftijd wees, hierdoor zijn de twee zeer gehecht aan elkaar en hebben ze een sterke band. Toch leiden de twee zussen een totaal ander leven. Zo is Iselle uitbater van een sportschool en doet ze er alles aan om gezond en fit te blijven terwijl Dagmar eigenlijk zo veel mogelijk wil genieten van het leven en al eens kan genieten van een ongezonde snack. Omdat hun levens zo verschillen van elkaar zorgt dit er ook wel eens voor dat het botst tussen de twee zussen. Tot op een dag een heuse bom ontploft en de band tussen Iselle en Dagmar op breken staat. Kan de hemelse modder die hun vader vroeger maakte ervoor zorgen dat alle brokken worden gelijmd en ze zo toch samen Kerstmis kunnen vieren? En wie komt er in de tussentijd op hun pad?
Het boek begon al meteen met een zeer sterk hoofdstuk waardoor ik al snel ervan was overtuigd dat ik het boek zou uitlezen en de volle 5 sterren zou geven. Iedere keer als ik het boek moest wegleggen (want helaas heeft een mens wel eens slaap nodig) had ik de keer daarop weer enorm veel zin om het terug op te pakken. De schrijfstijl van Gaby Rasters leest enorm vlot waardoor je door het boek heen vliegt. Toch was er een verhaallijn doorheen het boek waardoor ik het boek geen 5 sterren kon geven. Hoewel de twee hoofdpersonages zeer leuk zijn en we afwisselend van beide perspectieven lezen stoorde ik mij op een gegeven moment enorm aan Iselle. Iselle wordt omschreven als “de perfecte zus met het perfecte lichaam” en kan zowat iedere man krijgen, toch wisselt ze vaak van gedachten waardoor zelfs mijn hoofd even begon te tollen. Er zijn 2 love interests en Iselle twijfelt steeds tussen de twee terwijl vanaf het begin zeer duidelijk is dat ze met een van deze mannen niet zal eindigen. Wanneer dit bevestigd wordt volgt een zeer vaag verhaal met de andere man, deze verhaallijn nam op een gegeven moment ook heel wat wendingen waardoor ik iedere keer als zijn naam werd genoemd al bijna met mijn ogen moest rollen. Het einde heeft dit uiteindelijk wel wat recht weten te trekken maar het was een moeilijke tocht om tot dat punt te geraken. Wel vond ik de dynamiek die heerste tussen de vrienden in dit boek zeer tof.
Hemelse modder heeft me dus zeker wel in een kerststemming weten te brengen aangezien het ook mijn allereerste kerstboek was wat ik las dit jaar. Het is een boek gevuld met romantiek en vriendschap wat zorgt voor het ultieme cozy gevoel. Ondanks dat ik het met enkele puntjes niet eens was en me door deze stukken heb moeten worstelen vond ik het nog steeds een zeer leuk boek. Het heeft ook wel enkele belangrijke lessen erin zitten die opwegen tegen de minpuntjes. Niet alleen is Hemelse modder dus een pareltje aan de buitenkant maar heeft het ook een verhaal waar je heerlijk mee kan wegdromen en lekker mee in de kerststemming geraakt! Als je dus nog op zoek bent naar een leuk kerstboek om te lezen dit jaar kan ik je Hemelse modder aanbevelen.