Recensie film: Noëlle

Vandaag heb ik een film recensie wat helemaal in teken staat van Kerstmis. Ik ga het namelijk hebben over de film Noëlle wat vorig jaar verscheen op het streamingplatform Disney+. Stiekem keek ik deze vorig jaar al maar besloot ik om deze dit jaar te herbekijken. Ik deed dit dan ook terwijl ik al mijn nog in te pakken kerstcadeaus inpakte.

Al generaties lang brengt de familie Kringle de kerstmannen voort. Als de vader van Nick en Noëlle sterft, is het de beurt aan Nick. Maar hij heeft geen talent voor het vak van kerstman. Hij wordt ongelukkig in de aanloop naar kerst en zijn zus Noëlle raadt hem aan er een weekend tussenuit te gaan. Maar dan keert Nick plots niet meer terug. Hierdoor dreigt Kerstmis niet door te kunnen gaan en wordt Noëlle als zondeblok aangeduid. Het is nu aan Noëlle om ervoor te zorgen dat ze haar broer op tijd vindt en terugbrengt naar de Noordpool om zo toch Kerstmis te redden. Lukt het haar op tijd?

Zodra dat Disney bekend maakte dat deze film uitkwam en ik de trailer zag wist ik gewoon dat ik deze snel zou kijken. Ik deed dat dan ook vorig jaar meteen na verschijning en vond het een superleuke film. Ik gaf nadien ook al meteen aan dat ik deze film graag zou willen herbekijken met mijn mama aangezien het een cozy familiefilm is voor jong en oud.

We volgen dus Noëlle Kringle, de dochter van de Kerstman, wie opzoek gaat naar haar broer om zo Kerstmis te kunnen redden. Vanaf het begin zit er al veel humor verwerkt in de film wat ervoor zorgt dat men soms kakelt van het lachen. Het verhaal bevat niet alleen een goede portie humor maar er is ook een mooie boodschap verbonden aan het verhaal waardoor de kijker achterblijft met een goed gevoel. Ik vind dan ook dat ze Anna Kendrick goed gecast hebben als Noëlle omdat zij dit verhaal wel compleet maakt.

Noëlle is dan ook zeker een leuke film om samen met het hele gezin te kijken. Het bevat humor, goede boodschappen en vooral veel magie. Het is dan ook zeker een film wat ik jaarlijks wel eens zou opzetten omdat het mij wel meteen in de kerststemming weet te brengen.