Hamley en de draak – Sandra J. Paul

Hamley en de draak
Series Number: 4
Page Count: 96
ISBN13: 9789464510201

Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer doe ik mee aan de blogtour van het vierde boek in de Hamley reeks genaamd Hamley en de draak.

In Hamley en de draak volgen we opnieuw het verhaal van het kleine zwarte katje Hamley. Wanneer er nieuwe buren intrekken maken ze kennis met de nieuwe buurkat genaamd Sunan. De baasjes van Hamley nodigen de nieuwe buren uit om gezellig bij hen thuis te komen eten. Zo maken ze kennis met Wen, Li en Meizi. De nieuwe buren zijn afkomstig van China en zo leren Hamley en haar gezin een nieuwe cultuur kennen. Wanneer de buren vertellen over hun tradities en de Chinese draken gaat Hamley helemaal op in het verhaal. Even later als het bedtijd is droomt Hamley van draken en Chinese tempels.

Eindelijk weer een nieuw deel in de Hamley reeks. Deze reeks losstaand te lezen boeken zijn een heerlijk tussendoortje om tijdens mijn drukke schoolweken te lezen. Deze reeks is perfect voor jonge lezers vanaf 7 jaar en bevat in ieder deel wel een avontuur. Hamley en de draak staat helemaal in het teken van de Chinese cultuur en hun tradities. Dit is dan ook een erg leuk deel om kinderen kennis te laten maken met een andere cultuur en hun tradities en legendes. Zoals in de eerdere delen is het boekje weer gevuld met prachtige illustraties die perfect bij het verhaal passen. Ik vond het erg leuk om te zien hoe Sandra J. Paul de Chinese cultuur weet te verwerken in dit boek maar toch bleef ik wat op mijn honger zitten. Aangezien de vorige delen een leuk en speels avontuur bevatten dacht ik dat deze lijn doorgetrokken zou worden naar de verdere delen en hoewel er een avontuur in zit vond ik het avontuur in Hamley en de draak niet zo groots en had het voor mij niet echt een wauw-effect. Kinderen zullen dit boekje dan ook echt lezen om wat meer te weten te komen over draken en de legendes en tradities van de Chinese cultuur.

Hamley en de draak is zeker een leuk boekje die zeker in de smaak zal weten te vallen bij de doelgroep. Het is een perfect boek voor nieuwsgierige lezers die graag kennis maken met een andere cultuur en hier wat meer over willen ontdekken. Toch was het tot nu toe mijn minst favoriete deel in de reeks.