Een gouden gloed over Ruby Falls – Holly Martin

Na het lezen van Het familiehotel van Sapphire Bay werd ik wel benieuwd naar de rest van de Zussen van Jewel Island reeks. Toch duurde het even vooraleer ik tijd vond om het tweede deel te lezen. Totdat ik deze maand plots besloot om het luisterboek te downloaden en het mee te nemen naar school. Het was het perfecte moment toen ik op school aankwam en er een les bleek te zijn weggevallen. Ik heb me dan ook lekker in het zonnetje gezet met dit heerlijke boek.
In Een gouden gloed over Ruby Falls volgen we het verhaal van Clover. We zagen Clover al eerder in Het familiehotel van Sapphire Bay maar nu volgen we het verhaal vanuit haar perspectief. Na een tragische gebeurtenis in haar verleden heeft Clover met zichzelf afgesproken nooit nog verliefd te worden en een serieuze relatie aan te gaan. Maar plots verschijnt Angel op het doek die Clover laat twijfelen over haar eigen gevoelens. Zal Clover eindelijk terug liefde toelaten in haar leven?
Het familiehotel van Sapphire bay las ik in 1 dag uit afgelopen zomer en ik genoot intens van de drie zussen. Ik werd dan ook na het lezen van dit eerste deel heel nieuwsgierig naar de vervolgdelen omdat ik zo ook met de andere zussen kennis kon maken. Dit keer volgen we dus het verhaal vanuit Clover haar perspectief. Clover haar verhaal is tot nu toe wel de meest realistische van alle Holly Martins die ik tot nu toe las. Holly Martin heeft met Een gouden gloed over Ruby Falls een rauw maar toch luchtig verhaal weten te brengen. Ik kon mezelf meermaals herkennen in Clover haar verhaal en begreep haar terughoudendheid ook volkomen. De dynamiek tussen de hoofdpersonages is voelbaar en ik heb meermaals met een glimlach op mijn gezicht zitten lezen als Clover en Angel weer eens op date gingen of gekke avonturen beleefde in het dorp. Het verhaal speelt zich ook af in de herfstperiode dus het boek is ook echt een aanrader om rond Halloween te lezen, maar zelf vond ik dit niet persé een must aangezien ik nog steeds heb genoten van het verhaal en de setting. Voordat je het weet ben je door het boek heen gevlogen en dat vind ik zo heerlijk aan Holly Martin haar schrijfstijl, ze weet je mee te nemen in het verhaal en laat je niet los vooraleer je het boek dichtslaat.
Een gouden gloed over Ruby Falls is een vlot geschreven boek wat rauwe situaties weet te combineren met humor door er een luchtig liefdesverhaal aan te koppelen. Wie Holly Martin haar eerdere boeken al las moet deze ook zeker lezen! Ik kan dan ook niet wachten om eindelijk verder te lezen in de reeks om zo ook Skye beter te leren kennen.