Coup de foudre – Eline De Schepper

Coup de foudre – Eline De Schepper

Coup de foudre
Page Count: 280
ISBN13: 9789464510041
Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer doe ik mee aan de blogtour van Coup de foudre. Een boek waar ik na het zien van de cover enorm benieuwd naar werd. Toen het boek binnenkwam en IK ook zag dat de binnenkant heel mooi was vormgegeven wou ik het boek meteen beginnen.
Katie besluit om het roer volledig om te gooien en te verhuizen naar Parijs. Ze ruilt haar georganiseerde leventje als serveerster in een theehuisje in voor een leven als kaarsenmaker in een klein dorpje in Parijs. Ondanks de waarschuwingen van haar moeder en haar vriend Max besluit ze toch de sprong te wagen en eens voor zichzelf te kiezen. Eenmaal aangekomen in Parijs zijn er wel enkele ongelukken die Katies keuze om naar Parijs te vertrekken soms in twijfel doen trekken. Kan de prachtige lichtjesstad Katie toch weten te overtuigen van zijn charmes? Of keert Katie terug naar haar alledaagse leventje als serveerster?
Meteen toen de cover van Coup de foudre werd gedeeld in de blogtour groep van uitgeverij Hamley Books werd ik nieuwsgierig naar het verhaal. Het zag eruit als een lekker luchtig feelgood verhaal en wat een betere setting als Parijs waarbij je helemaal kunt wegdromen?
Ik las al eerder een kortverhaal van Eline De Schepper onder haar pseudoniem Eline Hazelaar bij uitgeverij Books & butterflies en vond wel dat ze een zeer leuke en vlotte schrijfstijl had wat naar meer smaakte. Ik keek dan ook uit om in Coup de foudre te beginnen. Echter vond ik dat dit boek redelijk vlak bleef waardoor ik er niet echt van kon genieten. Het verhaal is een enorm cliché en op zich vind ik dit in het feelgood genre niet erg maar ik vond dat het verhaal op zich niet sterk genoeg was om deze clichés te doorbreken. Ik had ook niet echt een klik met het hoofdpersonage Katie waardoor het hele liefdesverhaal niet echt bij mij binnenkwam. De schrijfstijl van Eline De Schepper is wel zeer beschrijvend waardoor je je de setting wel goed kan voorstellen en je jezelf eventjes in Parijs waant. De drama op het einde had voor mij wel niet echt een meerwaarde en was dus wel wat overbodig.
Al bij al las Coup de foudre wel vlot weg en is het nog steeds een leuk feelgood verhaal echter mistte ik dat tikkeltje meer die ik er van had verwacht. Helaas was Coup de foudre dus niet echt het boek voor mij, het las wel vlot maar het verhaal op zich blijft redelijk vlak. Hou je echter van een feelgood met de clichés wat bij dit genre komen kijken dan is dit boek wel een aanrader omdat het zich ook afspeelt in een mooie setting en Eline De Schepper dit perfect weet te omschrijven.