Dikkie dik wacht op Sinterklaas – Jet Boeke

Dikkie Dik wacht op Sinterklaas
Page Count: 16
ISBN13: 9789025775650

Goh wat was het al lang geleden dat ik een Dikkie Dik boek voorbij zag komen. Vroeger las ik deze prentenboeken als kind bij mijn grootouders en toen ik zag dat er een nieuw boekje zou verschijnen dat rond het thema Sinterklaas ging moest ik hem gewoon hebben voor Leon.

In Dikkie Dik wacht op Sinterklaas wacht Dikkie Dik (zoals de titel al doet vermoeden) op Sinterklaas. Zou hij al door de schoorsteen komen of zijn dat ritselende blaadjes? En wat is het geluid dat hij hoort bij de deur? Als de klok 21 uur slaat begint Dikkie Dik toch al wat moe te worden. Zal hij nog wakker kunnen blijven voor als Sinterklaas dan toch eindelijk komt?

Dikkie Dik was echt een bekende prentenboeken reeks bij ons thuis vroeger, mijn grootouders hadden er enkele die met plezier werden gelezen door zowel mijn broer en zussen en ik. Toen ik laatst door de nieuwe najaarscatalogussen ging met mijn zus zagen we dit prentenboek in de brochure van Gottmer. Het haalde meteen bij beide van ons herinneringen op en toen wist ik dat ik het boek absoluut wou hebben om aan Leon te kunnen voorlezen met Sinterklaas.

Dikkie Dik wacht op Sinterklaas is een flapjesboek, hierdoor is het zeer interactief aangezien er vragen aan de kinderen worden gesteld en we onder de flapjes moeten kijken voor de oplossing. Het kleurenpallet is ook zeer typisch aan de Dikkie Dik boeken, hetzelfde donkere kleurenpallet keert steeds terug waardoor dat er ook juist voor zorgt dat de reeks herkenbaar is en nostalgie oproept bij iedereen wat ermee opgroeide.

Het was dus weer enorm leuk om terug te keren in de tijd en me even terug in de Dikkie Dik wereld te wanen. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat Leon van dit boek gaat vinden en of hij deze reeks even leuk gaat vinden als zijn mama en metie.