De verliefde graaf – Julia Quinn

De verliefde graaf – Julia Quinn

De verliefde graaf
Series Number: 2
Page Count: 448
ISBN13: 9789022586877
Na het lezen van het eerste Bridgerton boek kon ik niet wachten om erachter te komen hoe het verhaal verder zou gaan. Het duurde dan ook niet lang vooraleer ik het tweede boek oppakte en erachter kwam dat we ditmaal vanuit Anthony zijn perspectief zouden lezen.
In De verliefde graaf volgen we het verhaal van Anthony, de oudste Bridgerton. Anthony heeft het als oudste niet gemakkelijk gehad, na de dood van zijn vader voelde hij zich verantwoordelijk voor zijn familie waardoor hij op jonge leeftijd al graaf Bridgerton werd. Deze titel brengt echter veel verantwoordelijkheid met zich mee. Maar ondanks alle verantwoordelijkheid draagt Anthony nog een angst met zich mee, hij is er namelijk zeker van dat hij net als zijn vader op jonge leeftijd zal komen te overlijden. Hierdoor heeft hij zichzelf voorgenomen om een potentiële vrouw te huwen maar nooit verliefd te raken. Zijn doel: een vrouw vinden en zo snel mogelijk een kind verwekken voor hij zal sterven. Van zijn goede voornemens komt echter niets in huis wanneer hij Kate ontmoet.
Hoewel ik in het begin Anthony als personage niet kon uitstaan heb ik naarmate het boek vorderde wel meer begrip gekregen voor zijn personage en de situatie waarin hij zit. In het begin doen ze uitschijnen alsof Anthony op Edwina zou vallen maar al snel blijkt dat hij toch een oogje heeft op Kate, Ik vond Kate dan ook een perfecte love interest aangezien zij net zoals Daphne en Eloise ook wel van zich af weet te bijten waardoor ze perfect bij de Bridgertons past. Het duurde wel even vooraleer ik in het verhaal zat omdat het in het begin niet zo klikte met de personages, ik heb het boek dan ook eventjes aan de kant gelegd voordat ik hem weer oppakte aangezien ik eventjes een pauze nodig had van het verhaal van Anthony. Eenmaal dat ik het boek terug oppakte las ik het boek binnen 2 dagen uit omdat ik weer helemaal in het verhaal zat. Ik lees eigenlijk nooit echt dikke boeken maar door deze serie ben ik steeds meer dikkere boeken beginnen lezen omdat deze boeken gewoon lezen als een trein. Ik ben dan ook heel blij dat ik deze boeken heb ontdekt en ze ondanks hun intimiderend aantal pagina heb weten op te pakken.
Hoewel ik in het begin dus wel mijn twijfels had bij De verliefde graaf heeft het zich op het einde toch weten recht te zetten. Dit boek is dan ook zeker niet mijn favoriet in de serie maar ik vond het wel leuk om Anthony en Kate hun verhaal te ontdekken omdat ik zo toch een totaal beeld krijg over Anthony zijn verhaal en de betekenis achter enkele acties die hij neemt. Ik vind het zeer tof dat de tweede epiloog werd toegevoegd aan het desbetreffende boek, echter vind ik het wel jammer dat het al enkele spoilers geeft over andere delen in de reeks die ik nog niet heb gelezen. Ik raad dan ook eigenlijk aan om deze pas te lezen nadat je de reeks uit hebt of na ongeveer boek 4.