Movie review: The kissing booth

11 augustus 2021 kwam de laatste film in de The kissing booth franchise uit. Om dit avontuur af te sluiten leek het me een leuk idee om elke film te recenseren om zo mijn ervaringen te delen. Beginnen doen we bij het begin namelijk de eerste The kissing booth

In The kissing booth volgen we het verhaal van Elle en Lee. Ze zijn al vanaf hun geboorte hartsvrienden aangezien hun moeders BFF’s waren. Samen hebben ze een lijst opgesteld met enkele regels. Een van deze regels is dat Elle nooit een relatie krijgt met Noah (Lee zijn broer), dat is dan ook meteen de moeilijkste regel voor Elle aangezien ze al jaren een crush heeft op Noah. door deze regel wordt ze weerhouden om concrete stappen te ondernemen. Wanneer Elle en Lee voor een inzamelingsactie voor school een idee moeten verzinnen krijgen ze het idee om een kissing booth op te richten. Er is echter een klein probleem en dat is dat ze kussers moeten zoeken, Noah komt meteen ter sprake maar helaas wil hij dit niet doen. Kan Elle hem toch overtuigen om mee te doen aan de stand?

Ik heb deze film al meerdere keren gekeken en iedere keer vind ik het weer een leuke ontspannende film waar je niet al te veel bij hoeft na te denken. Doordat het is gefilmd in Zuid-Afrika en het plaatsvindt tijdens de zomer krijg je er instant een zomers gevoel van, dit is dan ook zeker een aanrader voor een druilerige dag aangezien je zo toch de zomer in huis haalt. Net zoals tijdens de eerste keer werd ik met bepaalde momenten emotioneel en voelde ik echt mee met de personages, bepaalde scènes zijn dan ook zo goed gefilmd dat het lijkt alsof je er zelf bij bent. Het is de eerste film en zoals vaak vind ik dan het acteerwerk wel wat cringy (aangezien de acteurs ook in hun personage groeien naarmate er meer films worden gefilmd) Hoewel sommige scènes cringy waren zorgde het bij deze film er wel voor dat het een grappige film was en ik denk dan ook dat dit een van de redenen zou kunnen zijn dat deze filmreeks zo’n succes is geworden. Ik vond de cast ook heel goed en dit maakte het hele plaatje compleet.

Na het (her)bekijken van deze film wil je meteen verder met het volgende deel, gelukkig kunnen we deze reeks nu eindeloos bingewatchen aangezien alle delen ondertussen zijn verschenen en we niet langer hoeven te wachten op een vervolg. Ik ben dan ook meteen begonnen aan mijn rewatch van The kissing booth 2 om helemaal in de wereld van Elle, Lee & Noah te blijven.

Ik kan deze filmreeks dan ook aanraden om te kijken. The kissing booth is een ultieme guilty pleasure. Vanaf het moment dat je op play drukt waan je je helemaal in de wereld van Elle, Lee & Noah en denk je aan niets anders meer.