Movie review: A Christmas Prince

It’s the most wonderful time of the year!! Er is dan ook niets zo gezellig dan onder een warm dekentje kruipen, een warme chocomelk met mini marshmallows in de hand en een leuke kerstfilm op de TV. Mijn eerste kerstfilm van dit jaar was A Christmas Prince op Netflix, mijn mama en ik wouden namelijk al heel lang deze serie kijken en nu deze volledig is verschenen leek het ons een goed moment.

In A Christmas Prince volgen we het verhaal van Amber, wanneer zij voor het bedrijf waar ze werkt naar het buitenland wordt gestuurd om een rapportage te  maken over de kroonprins van Aldovia grijpt ze deze kans met beide handen! Dit kan wel eens haar grote uitbraak worden als journalist! Maar wanneer ze in Aldovia aankomt blijkt de persconferentie te zijn afgelast. Wetende dat ze niet met lege handen kan thuiskomen gaat Amber op pad en werkt zich zo het paleis binnen. Hier vermomd ze zich als leerkracht van de prinses en zo raakt ze steeds meer en meer verzeild in de wereld van het paleis. Ze leert de kroonprins Richard ook beter kennen en voordat ze het weet springt de vonk over. Maar zal Richard nog steeds van haar houden als de waarheid over haar identiteit aan het licht komt?

A Christmas Prince was al meteen een binnenkopper om mee te starten dit jaar! Het verhaal is een typisch cliché liefdesverhaal over een doodgewoon meisje en een kroonprins. Toch vond ik het een zeer leuke film en hoopte ik op een happy end, maar wetende dat er een deel 2 & 3 zijn wist ik natuurlijk al waar het verhaal heen zou gaan. Ik vond Amber als personage heel mooi opgebouwd en haar groei doorheen de film vond ik ook echt mooi om te zien, de banden die zij krijgt met verschillende bewoners van het paleis vond ik heel mooi om te zien. Hoewel het verhaal dus zeer voorspelbaar was stoorde dit geen minuut, je gaat zo op in de wereld van Aldovia en valt net als Amber ook voor de charmes van prins Richard. A Christmas Prince is dan ook een heerlijke zwijmelfilm en hierdoor dus ideaal voor deze tijd van het jaar. Het verhaal was ook zeer verslavend en ik ben blij dat ik heb gewacht tot alle delen er waren want ik wou meteen verder met deel 2. Doordat ik had gewacht deden we dat dan ook gewoon en keken we de tweede film er meteen achteraan!

A Christmas Prince is een leuke film voor liefhebbers van cheesy liefdesverhalen en voor liefhebbers van Disney-films. Omdat ik erg genoten heb van deze film geef ik het ook een 9/10, ik ben benieuwd wat deel 2 voor me in petto heeft!

Kijk de trailer hier: