Vlucht – Mel Wallis de Vries

Vlucht – Mel Wallis de Vries

Vlucht
Page Count: 256
ISBN13: 9789026153938
Mel Wallis de Vries kwam eind vorig jaar weer uit met een nieuwe jeugdthriller! Na het lezen van Zwijg kon ik dan ook niet wachten om in dit boek te beginnen. In februari koos Valerie deze dan ook als deel van mijn TBR waarna we besloten hebben om het boek te buddyreaden.
In Vlucht volgen we het verhaal van 3 meisjes; Evi, Jill en Mare. Alle drie zitten ze op dezelfde school. Het dorp wordt opgeschrikt wanneer er plots een van de drie spoorloos verdwijnt. Een voor een worden alle drie de meisjes ontvoerd en dan staat hun een moeilijke keuze te wachten. Wanneer alle drie de meisjes ontwaken krijgen ze de opdracht om één van de drie eruit te stemmen. Dit meisje zal vermoord worden waarna de twee overgebleven de ruimte mogen verlaten. Ze kunnen het niet omzeilen en moeten absoluut één iemand kiezen anders zullen ze alle drie komen te overlijden. Maar wie zullen de meisjes uiteindelijk kiezen?
Na het lezen van Zwijg was ik echt nieuwsgierig naar dit boek, de achterflap tekst klonk veelbelovend en ik bereide me voor op weer een spannende rollercoaster. Het concept is hoewel het zeer simpel is wel echt zeer interessant, de meisjes hebben namelijk zelf in de hand wie hun slachtoffer wordt. De uitwerking vond ik jammer genoeg niet zo spannend als bij Mel Wallis de Vries haar andere boeken. We lezen het verhaal vanuit het perspectief van de drie meisjes en toch krijgen we niet echt veel achtergrond informatie van hun. De lezer bouwt niet echt een emotionele band op met de personages omdat de gebeurtenissen zich zeer snel op elkaar opvolgen. Aangezien we geen band hebben opgebouwd kwam het einde ook niet zo hard binnen als verwacht, ik snapte wel wat Mel Wallis de Vries wou doen maar zoals ik al zei was de uitwerking voor mij niet helemaal zo goed als bij haar andere boeken. Op het einde boeide me het dan ook niet wie van de drie uiteindelijk het slachtoffer zou worden aangezien ik ze alle drie niet sympathiek vond en me in geen enkel van de drie kon herkennen. Tijdens het lezen had ik ook een bepaalde theorie en uiteindelijk bleek ik het bij het juiste eind te hebben maar toch ook net wat anders, het is dan ook wel voorspelbaar wat er uiteindelijk gebeurt.
Vlucht las zeer vlot net zoals Mel Wallis de Vries haar andere boeken en was zeker interessant om te lezen maar toch miste ik de spanning en de uitwerking van de personages. Dit vond ik persoonlijk wel wat jammer aangezien ik andere boeken van Mel Wallis de Vries wel echt geweldig vind. Deze is nog steeds goed voor de doelgroep maar was voor mij helaas wat ondermaats.