De vergeten tuin – Sandra J. Paul

De vergeten tuin – Sandra J. Paul

De vergeten tuin
Series Number: 3
Page Count: 221
ISBN13: 9789463967716

Vandaag is het weer tijd voor een blogtour! Deze keer mag ik meedoen in de blogtour rond het boek De vergeten tuin geschreven door Sandra J. Paul, het derde deel in de kraaidorp reeks. Een boek waar ik enorm hard naar uitkeek aangezien ik de andere twee delen zeer tof vond.

In De vergeten tuin volgen we het verhaal van Colette Zwart. We zijn in het jaar 1621 waarin Colette twaalf jaar is, wanneer haar moeder wordt veroordeeld tot de brandstapel worden er enkele familiegeheimen onthuld. Colette zweert dat ze wraak zal nemen op iedereen wat hun familie pijn heeft gedaan, maar wanneer Colette samen met haar broer gevangen wordt gehouden verschijnt er plots een mysterieuze man die beide kinderen meeneemt naar een afgelegen burcht. Hier eenmaal aangekomen komen er nog meer geheimen aan het licht, zal Colette een manier weten te vinden om de ziel van haar moeder terug tot leven te wekken en haar zo het eeuwige leven geven?

De vergeten tuin is een soort prequel van de kraaidorp reeks aangezien we het verhaal van Colette Zwart volgen voor de gebeurtenissen van de eerste 2 delen. Ik vond het enorm interessant om te zien hoe de befaamde Colette Zwart zo gemeen is geworden en de geschiedenis achter haar verhaal. Aangezien dit een inleidend verhaal is miste ik op bepaalde momenten wel de spanning die we in de eerste 2 delen vaak kregen. Toch snapte ik achteraf wel waarom het verhaal niet spannender is gemaakt aangezien het verhaal zeer sterk is zonder. De vergeten tuin zet de juiste toon voor het volgende deel waarin we verder gaan waar deel 2 was gestopt. Hoewel het in eerste instantie misschien raar is om een ‘prequel’ tussen een serie door te gooien klopt het in dit geval helemaal! Door de geschiedenis van de personages te kennen en de gebeurtenissen in het verleden ga je wanneer deel 4 er eindelijk is snappen waarom we eerst terug in de tijd zijn gegaan vooraleer we verder gingen met de huidige tijdlijn.

De vergeten tuin is dan ook weer een sterk deel in de kraaidorp reeks en kan perfect losstaand worden gelezen (of als eerste deel aangezien ik het eerder zag als een goede prequel) Ondanks dat er niet zoveel spanning was vond ik het nog steeds een zeer sterk verhaal en een absolute must in de reeks. Ik vloog dan ook weer door het boek heen en kan nu al niet wachten op het volgende deel aangezien ik enorm benieuwd ben naar hoe het verhaal verder gaat.