Vissen praten niet – Tine Bergen

Vissen praten niet – Tine Bergen

Vissen praten niet
Page Count: 224
ISBN13: 9789460017780
Toen er een nieuwe thriller van Tine Bergen uitkwam vorige zomer bij Uitgeverij Vrijdag was ik enorm enthousiast. De titel Vissen praten niet trok meteen mijn aandacht aangezien het een zeer vage titel was. Het was deze keer dan wel geen YA thriller maar een volwassen thriller maar dat kon de pret niet drukken. Het boek had dan ook nog eens een heerlijke zomerse setting namelijk het strand. Wat wilt een mens nog meer?
In Vissen praten niet volgen we het verhaal van Flo. Wanneer plots de politie voor haar deur staat schrikt ze, ze wordt namelijk verdacht op de moord van David De Vadder, de vader van Arthur een kleutertje bij haar in de klas. Aan de hand van herinneringen van afgelopen zomer en politie verhoren kom je steeds dichter bij het achterhalen van het hele verhaal. Wie heeft David De Vadder vermoord en was hij wel zo onschuldig als hij deed blijken?
Ik was zeer enthousiast maar toch ook wel wat terughoudend om in dit boek te beginnen, aangezien het Tine haar eerste volwassen thriller was kon ik het dus niet echt vergelijken met haar eerdere boeken en hierdoor was ik bang dat het me misschien teleur zou stellen maar vanaf het eerste hoofdstuk werd ik al gerust gesteld. Vissen praten niet is een thriller wat enorm vlot leest, je wisselt af tussen flashbacks en het heden (de verhoren bij de politie) waardoor het verhaal heel spannend blijft. Je wilt absoluut erachter komen wat er is gebeurt en wat afgelopen zomer hiermee heeft te maken. Doordat het boek zich deels afspeelt op het strand tijdens de zomer is het een heerlijke zomerse thriller wat perfect is om te lezen tijdens deze periode van het jaar. Door de interessante verhaallijn ben je geneigd om te blijven doorlezen aangezien Tine je steeds kan blijven verrassen met een plottwist. Het einde (de moord en de manier waarop) zag ik dan ook echt niet aankomen en kwam als een complete verrassing. Tine heeft hier dan ook een zeer interessante en gekke twist aan weten te geven.
Vissen praten niet is een thriller voor volwassenen die enorm vlot leest. Aangezien de moord scène niet al te beeldend wordt uitgelegd is het ook perfect te lezen voor young adults. Door de verslavende schrijfstijl van Tine Bergen wil je dit boek ook absoluut in een ruk uitlezen. Het einde zal je dan ook echt weten te verrassen en zal je van mijlenver niet zien aankomen! Vissen praten niet is een perfecte thriller voor tijdens de warmste maanden van het jaar. Deze geweldige thriller krijgt dan ook 4,5 sterren. En ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwste boek van haar dat nu in de rekken ligt.