Lowlands love stories – Lily Frank

Lowlands love stories – Lily Frank

Lowlands love stories
Page Count: 150
ISBN13: 9781393805298

Toen Lily Frank mij laatst contacteerde met de vraag of ik wou meedoen aan de blogtour rond haar bundel Lowlands love stories was ik meteen erg enthousiast. Ik heb al enkele boeken van haar gelezen en vond deze allemaal heel goed.

In Lowlands love stories volgen doorheen 4 korte verhalen het leven van verschillende leden van de band Dark Mist Rising. Ga samen met Ka, Janus, Olaf, Dore, Pandora, Naomi en Marlies mee op pad naar Lowlands en zie hoe ieder lid de ware probeert te strikken. Een festival waar de vonken bij ieder zullen overslaan en de spanning hoog zal oplopen…

Korte verhalen vind ik altijd heel leuk om te lezen en zeker met mijn drukke werkdagen van tegenwoordig lukt het me niet snel om een volledig boek uit te lezen. Korte verhalen zijn dan ook perfect als tussendoortje en toen ik zag dat deze plaatsvonden op een festival werd mijn nieuwsgierigheid nog meer geprikkeld. Aangezien we allemaal aan ons kot gekluisterd zijn (zeker met de oplopende cijfers) kunnen we niet naar festivals dit jaar en door deze bundel baden we ons toch even op een zomers feest. We beginnen de bundel al met een heel kort verhaal die je meteen erin smijt, ik vond het wel een abrupte start maar kon ook wel zien waarom ze ervoor gekozen hebben om deze als eerste te plaatsen. De twee middelste verhalen zijn wat langer waardoor ik ook meer diepgang kreeg van deze personages. Ik kan dan ook zeggen dat dit mijn favoriete waren uit de bundel – vooral het tweede verhaal vond ik heel leuk. Omdat het eerste verhaal heel kort en abrupt was kon ik de link ook niet echt leggen tussen het eerste en het tweede verhaal, maar toen ik ongeveer halfweg was in het tweede verhaal kon ik de linken wel leggen. Dat het derde verhaal ook wat meer inkijk gaf naar het tweede verhaal vond ik ook heel leuk om te lezen aangezien we zo Pandora wat beter leren kennen. Echter waren er doorheen de hele bundel wel nog enkele schoonheidsfoutjes (als in: typfouten, de hoofdpersonages hun namen verkeerd schrijven) die mij op bepaalde momenten stoorde.

Lowlands love stories is dus een leuke bundel voor tussendoor te lezen, zeker als je de festivals deze zomer gaat missen. De bundel wordt mooi afgewisseld tussen lange en korte verhalen zodat het goed in evenwicht blijft. Een heerlijk tussendoortje als afwisseling van dikkere boeken! Hou er wel rekening mee dat er enkele schoonheidsfoutjes inzitten. Lowlands love stories kreeg 4 sterren van mij.