Verliefd – Anna Todd

Verliefd – Anna Todd

Verliefd
Page Count: 288
ISBN13: 9789022587676
Toen bekend werd gemaakt dat Anna Todd een nieuw boek had geschreven was ik enorm enthousiast, ik heb enkele After boeken gelezen en was wel fan van haar schrijfstijl. Ik was dan ook heel benieuwd naar hoe Anna Todd een volledig nieuw verhaal zou aanpakken.
In Verliefd volgen we het verhaal van Karina, ze is opgegroeid op een militaire basis. Haar vader is vroeger uitgezonden geweest en haar broer komt regelmatig in problemen met de politie. Ze heeft dus geen gemakkelijke jeugd erop zitten. Hierdoor is ze er al snel achter gekomen hoe ze voor zichzelf moest zorgen en is ze meteen volwassen geworden. Ze heeft dan ook een baan als masseuse en verdient genoeg geld om haar eigen onderkomen te regelen. Op een dag ontmoet ze Kael, er hangt meteen spanning tussen de twee en Karina is nieuwsgierig wie deze mysterieuze man is.
Wat me meteen opviel was dat dit boek veel dunner is dan de After boeken, de After reeks heeft gemiddeld het dubbele aantal pagina’s per boek waardoor ik wel dacht dat dit boek snel zou lezen. Ik las het boek dan ook binnen 2 dagen uit omdat het dus een dunner boek was dan wat ik gewend ben van Anna Todd. We maken al meteen kennis met de twee hoofdpersonages en de spanning tussen de twee is al meteen goed voelbaar. Kael is zeer mysterieus waardoor je als lezer wel benieuwd bent naar wie hij is, daardoor blijf je verder lezen in de hoop om zo toch een glimp op te vangen van Kael zijn persoonlijkheid. Hoewel ik het in het begin een leuk en vlot verhaal vond werd mijn enthousiasme naarmate het verhaal vorderde steeds minder. Ik had niet echt een klik met de hoofdpersonages waardoor ik de chemie tussen de twee ook niet voelde. Dit vond ik wel jammer aangezien er veel potentie was maar het naar mijn gevoel niet binnen kwam. Ik heb zelf ook niet echt iets met het leger en het militaire leven waardoor dat aspect mij niets deed.
Verliefd was dan ook een boek met heel wat potentieel maar wat helaas niet echt een boek voor mij bleek te zijn. Het is wel weer een typische Anna Todd aangezien er een goede afwisseling is tussen liefde en spanning en er ook redelijk wat drama aan bod komt. Er zouden nog 2 boeken verschijnen in deze reeks en hoewel dit boek dus niet helemaal iets voor mij was ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik de vervolgdelen wil lezen of niet.