Valentijn in de sneeuw – Roz Marshall (Irene)

Valentijn in de sneeuw
Series Number: 2
Page Count: 100
Categorieën: , ,
ISBN13: 9781393522348

Mike Cole, skileraar, werkt tijdens het Valentijns seizoen bij de White Cairns skischool in Schotland. Hij krijgt, samen met het team, de kans om de jaarlijkse skiwedstrijd te winnen. De concurrerende skischool in het gebied doet uiteraard ook mee en dat levert rivaliteit op. Daarnaast probeert Mike achter zijn geheime aanbidder te komen terwijl hij al iemand op het oog heeft: zijn baas Jude. Maakt hij eigenlijk wel kans bij haar?

Het eerste wat opvalt in dit boek is de aanwezige prettige sfeer, net als in het eerste deel Vang me op. Dezelfde aanwezige personages maken dat je hen al kent en vooral dat je al na een paar bladzijden weer helemaal in het verhaal zit.

Ook dit keer wordt regelmatig van perspectief gewisseld, maar deze keer worden deze wisselingen op een duidelijkere manier aangegeven waardoor het prettig leest. Een pluspunt aan deze serie zijn juist de perspectiefwisselingen op dezelfde beschreven dag. Hierdoor krijg je als lezer letterlijk een inkijk in het verhaal en hoe iedereen de skischool en de stalkerige leerling ervaart.

In een week tijd lezen we over de voorbereidingen van de skiwedstrijd en dat ze als hecht team daar allemaal aan meewerken. Natuurlijk gaat niet alles van een leien dakje, maar ook daar vinden ze als team oplossingen voor. Het voelt als een warm bad en zo leest dit boek ook. Ik vermoed dat het volgende boek over Debbie gaat, want wie voor haar een Valentijnboodschap achterliet in de sneeuw terwijl zij in het ziekenhuis lag, weten we nog niet…

Valentijn in de sneeuw is het tweede deel in de serie ‘Liefde in de sneeuw’, maar deze novelle is ook prima los te lezen. Een fijn boek om te lezen als je van sneeuw houdt of van een liefdevol verhaal. Ik kijk uit naar het volgende deel!