Set
Series Number: 2
Page Count: 211
ISBN13: 1230004240129

Vandaag mag ik weer meedoen aan een blogtour! Deze keer bespreek ik Set, een verhalenbundel in de Romance Scores! reeks. Deze bundel bevat 3 korte verhalen helemaal in het teken van sport.

Balcontrole – Liz Hartevelt

Wanneer de mysterieuze Bram opeens helpt bij de lokale voetbalclub is de vaak koele Hartlyn helemaal haar kluts kwijt. Er ontstaat aantrekkingskracht tussen de twee wat wel eens tot een relatie kan uitbloeien. Maar wanneer er opeens roddels rond gaan over Bram weet Hartlyn niet of zij hem wel kan vertrouwen…

Dit verhaal begon al meteen heel sterk, de aantrekkingskracht tussen Hartlyn en Bram is meteen voelbaar wat erg belangrijk is bij een kortverhaal. We zitten dan ook meteen in het verhaal en worden meegezogen in de wereld van het voetbalclubje. Hoewel het verhaal heel sterk begon kreeg ik naar het einde toe steeds meer en meer twijfels, Hartlyn reageerde in de tweede helft vaak impulsief en overdreven of sommige situaties waardoor ze voor mij overkwam als een kind. Dit zorgde ervoor dat ik het eerste verhaal wat minder vond omdat het veel te snel werd samengevat en de chemie tussen de hoofdpersonages hierdoor wegviel.

Free falling – Marijke Vos

Wanneer Tess haar zus Tess meesleept naar een MMA gevecht ziet Tess dit helemaal niet zitten. Ze snapt echt niet wat mensen leuk vinden aan twee personen die op elkaar liggen in te beuken. Maar omdat er een afspraak hebben besluit ze toch maar mee te gaan. Terwijl ze het gevecht volgt trekt maar één iemand haar aandacht: Kai Kai is een van de vechters en wanneer hij tijdens de pauzes van het gevecht Tess spot weet hij het zeker: dat meisje wil hij! Maar kan Tess zijn verleden accepteren?

Ik was nog niet bekend met de term MMA en wist dus ook niet wat me te wachten stond in dit verhaal. Marijke heeft het verhaal heel goed weten op te bouwen en heeft de term ook zeer goed weten te verwoorden. Vanaf het begin had ik meteen een klik met de hoofdpersonages en was ik ook erg benieuwd naar hoe hun verhaal zou eindigen. Er wordt doorheen het verhaal wat mysterie opgebouwd wat ervoor zorgt dat de lezer betrokken raakt ik het verhaal en te weten wilt komen of de roddels uiteindelijk blijken te kloppen. Marijke vos heeft het verhaal op mooie wijze weten af te ronden en stiekem snakte ik naar meer. Het had voor mij gerust een novelle mogen zijn aangezien ik op deze korte tijd erg gehecht ben geraakt aan Tess & Kai.

Rebound – May Harper

Wanneer hij wilt vluchten van zijn verleden besluit Chaim om naar zijn zus in Amerika te reizen, echter wel met strenge voorwaarden van zijn ouders. Het wordt geen leuk familiebezoekje want daarvoor is er in het verleden te veel gebeurd, Chaim is vastbesloten: hierna verdwijnt hij voorgoed. Maar eenmaal aangekomen in Amerika ontmoet hij de nieuwe coach van zijn zus. Milco heeft ook een verleden, door een blessure heeft hij zijn droom om als topbasketballer te spelen moeten laten vallen. Om terug in topvorm te raken meld hij zich aan als coach voor een damesbasketbal team. Wanneer er plots een probleem blijkt te zijn met een kamer komen de twee jongens op dezelfde kamer terecht, geven ze toe aan hun gevoelens?

Wauw! Dit verhaal begint al meteen met een klapper van formaat. Door de spanning in de proloog wordt de lezer direct in het verhaal geslingerd en hunkerde ik meteen naar meer. In het begin vond ik het wel heel verwarrend om de proloog aan het verhaal te linken omdat we niet wisten uit wie zijn perspectief we waren aan het lezen. May Harper heeft diversiteit weten toe te voegen in deze bundel met haar verhaal en dit heeft ze zeer sterk weten neer te zetten. De groei die de personages meemaken op zo’n korte tijd vond ik ook heel mooi om te lezen. Het feit dat er ook een kleine ‘driehoeksverhouding’ in zit maakt dat het verhaal ook een beetje cliché aanvoelt, maar de lezer weet uiteindelijk toch wie met elkaar eindigt dus het stoort geen enkele keer. May Harper heeft een sterk verhaal weten neer te zetten met diversiteit en andere sterke thematieken en steekt hierdoor met haar verhaal er met kop en schouders bovenuit.

De bundel:

De volledige bundel is dus enorm goed opgebouwd en doorheen de verhalen is er een groei. Hoewel het ene verhaal mij misschien wat minder lag dan de anderen heeft de hele bundel het wel weten goed te maken. Het laatste verhaal is dan ook echt een klapper van formaat en het perfecte einde voor deze bundel. Set is een enorme aanrader, ook voor mensen die minder bekend zijn in de sportwereld (like me!) om zo toch kennis te maken met verschillende sporten en de romantiek tussen de personages zorgt ervoor dat je het hele sportaspect soms vergeet. Ik ben nu ook erg nieuwsgierig naar het eerste deel in deze serie en ga deze hopelijk heel binnenkort oppakken omdat het wel een hele leuke afwisseling is.