Loes, Luca & Liz – Saskia M.N. Oudshoorn

Loes, Luca & Liz
Page Count: 125
ISBN13: 9789020542790

Voor de blogtour rond de Liefde in Milaan reeks geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn mocht ik deze leuke trilogie lezen. Ik las ze eind december en verslond ze één na één. 18 januari kan je lezen wat ik van deze serie in het algemeen vond maar deze week deel ik mijn recensies van ieder deel al met jullie. Vandaag ga ik het hebben over deel 2 namelijk Loes, Luca & Liz.

Opgepast, aangezien het een vervolg deel is kan het spoilers bevatten van het eerste deel!

In Loes, Luca & Liz gaat het verhaal van Anneloes en Gianluca verder. Na hun korte avontuur in Milaan is het tijd om terug te keren naar de realiteit. En met hun terugkeer naar Nederland slaan de twijfels bij allebei toe. Ze hebben namelijk gevoelens voor elkaar en twijfelen of de ander al zo ver in hun relatie is en of ze het zo snel al een label willen geven. Zullen ze toch het geluk bij elkaar weten te vinden of blijven hun twijfels in de weg staan?

Net zoals het eerste deel vond ik dit verhaal weer heerlijk en las ik het in een ruk uit. Aangezien deel 1 op een cruciaal moment is gestopt moest ik meteen deel 2 lezen aangezien ik wou weten hoe het verhaal van Anneloes en Gianluca verder zou gaan. Al meteen vanaf het begin slaan de twijfels bij beide toe. Ik vond het dan ook een goede keuze om in dit deel alle twee de hoofdpersonages te volgen, zo wisten we wat in ieders hoofd omging en dit zorgde ervoor dat het verhaal een diepere laag kreeg. Dit boek is dus zeker niet zo luchtig als het eerste deel aangezien het verhaal een diepere laag krijgt, er worden realistische en diepere thema’s uitgelicht waardoor het verhaal meer is dan een cheesy feelgood verhaal. Hierdoor zullen mensen zich ook eerder weten te herkennen in het verhaal van Anneloes en Gianluca omdat niet iedereen perfect is. Ik vond het boek naar het einde toe echt prachtig en de laatste hoofdstukken hebben me dan ook echt weten te raken.

Ik ben enorm blij dat ik deze serie heb mogen ontdekken aangezien ik met ieder deel steeds meer en meer wordt verrast. Ik kan dan ook niet wachten om meteen in het derde deel te beginnen en te zien waar het verhaal van Anneloes en Gianluca gaat eindigen. Hoewel ik natuurlijk hoop dat er nooit een einde aan komt maar deze helaas in zicht is.