Casa dell’Amore – Saskia M.N. Oudshoorn

Casa dell’Amore – Saskia M.N. Oudshoorn

Casa dell'Amore
Series Number: 3
Page Count: 81
ISBN13: 9789020542813

Voor de blogtour rond de Liefde in Milaan reeks geschreven door Saskia M.N. Oudshoorn mocht ik deze leuke trilogie lezen. Ik las deze begin januari nadat ik deel 1 en 2 in december had verslonden. 18 januari kan je lezen wat ik van deze serie in het algemeen vond maar deze week deel ik mijn recensies van ieder deel al met jullie. Vandaag ga ik het hebben over deel 3 namelijk Casa dell’Amore.

Opgepast, aangezien het een vervolg deel is kan het spoilers bevatten van de eerste delen!

In Casa dell’Amore gaat het verhaal van Anneloes en Gianluca verder. Op het einde van deel 2 hebben ze eindelijk de liefde bij elkaar gevonden en hebben ze gezamenlijk besloten om naar Italië te trekken om het huis van Gianluca en Liz te renoveren en het eindelijk leven in te blazen. Maar in de aanloop naar de verhuis zijn er toch nog onzekerheden, wat als hun relatie niet stand houdt en Anneloes er weer alleen voor komt te staan? Maar al snel verdwijnen deze onzekerheden en waagt ze de sprong. Eenmaal in Italië lijkt alles vlot te verlopen, totdat er plots oude bekenden opduiken…

WAUW! Saskia M.N. Oudshoorn bleef me bij ieder deel verbazen en ik moet zeggen dat dit einde een perfecte afsluiter is van een geweldige reeks. Bij ieder deel evalueerde de personages en werden ze steeds sterker neergezet. Hierdoor had ik bij dit deel het gevoel dat we een echt avontuur hadden meegemaakt met Anneloes en Gianluca. Bij iedere pagina wat ik omsloeg werd ik verdrietiger, niet omdat ik het slecht vond maar omdat het einde hiermee steeds sneller in zicht kwam. Ik wou dan ook absoluut niet dat er een einde kwam aangezien ik ieder boek steeds leuker en leuker vond en ik wou dat deze serie nog meer boeken had zodat ik kon blijven lezen. Naar het einde toe vond ik het wel opeens heel snel gaan en voordat ik het wist was de serie afgesloten, ik wou dan ook wel dat dit iets meer was beschreven en dat het niet zo plots werd afgerond. Dit is dan ook het enige minpuntje want voor de rest heb ik genoten van dit boek en deze serie.

Casa dell’Amore is de perfecte afsluiter van deze prachtige serie en ik heb dan ook van begin tot eind genoten van het verhaal. Ik vind het super jammer dat ieder deel zo kort was aangezien ik gewoon meer tijd wou spenderen met deze personages. Ik hoop dan ook stiekem meer te kunnen lezen van deze personages (maar of dat er ooit aan zit te komen weet ik niet) Het heeft me zeker ook nieuwsgierig gemaakt naar Saskia M.N. Oudshoorn haar andere boeken, die ik binnenkort toch echt wel eens moet oppakken.