#Ikdatethuis – Lily Frank

#Ikdatethuis – Lily Frank

#Ikdatethuis
Page Count: 335
ISBN13: 9789403631950

Vandaag is het weer blogtourtijd! Deze keer mag ik meedoen aan de blogtour rond het boek #Ikdatethuis geschreven door Lily Frank. Een kortverhaal wat eerst is verschenen als vervolgverhaal tijdens de quarantaine en al snel uitgroeide tot een ware roman en dus nu ook is gepubliceerd door Dutch Venture Publishing.

In #Ikdatethuis volgen we het verhaal van Samyra. Wanneer haar ex Sander haar dumpt voor een ander heeft Samyra hier eerst enorm veel verdriet van. Maar na een tijdje vindt ze dat het genoeg is geweest en wilt ze terug de draad oppikken en op zoek gaan naar een nieuwe liefde in haar leven. Maar dan wordt er plots een wereldwijde lockdown aangekondigd wat betekent dat Samyra het op een andere manier zal moeten doen namelijk contact zoeken via datingswebsites.

Dat dit boek tijdens de lockdown werd geschreven merk je meteen, zelf kreeg ik heel vaak flashbacks van hoe ik dit vreemde jaar doorbracht en hoewel ik in het begin schrik had om een boek over de coronacrisis te lezen moet ik zeggen dat het me toch aardig heeft weten te verrassen. Ondanks dat het me terugbracht naar een periode met goede en slechte dagen zag ik door dit boek ook wel enkele voordelen van het afgelopen jaar waardoor ik me ook met het verhaal van Samyra focuste op de kleine lichtpuntjes. De cover vond ik heel cute en zorgde ervoor dat ik erg nieuwsgierig werd naar het verhaal.

Het boek is vanaf het boek al redelijk voorspelbaar en ik had meteen al een vermoeden met wie Samyra nu uiteindelijk zou eindigen maar toch heeft dit niet de pret weten te drukken. Lily Frank schrijft met een vlotte pen maar weet ons ook terug te nemen naar de realiteit en hoe deze was in het afgelopen jaar zonder dat dit bedrukkend aanvoelde. De coronacrisis is zeker een groot deel van het verhaal maar overheerst het verhaal van Samyra niet en dat vond ik wel erg belangrijk aangezien we de afgelopen tijd al zo vaak slecht nieuws hebben moeten aanhoren van maatregelen die continu veranderen dat ik hoopte dat dat in dit boek niet de overhand nam en dat was gelukkig ook niet zo.

Ik begon #Ikdatethuis dan ook met een bang hartje maar al snel zat ik verwikkeld in Samyra haar zoektocht naar de perfecte man en keek ik er naar uit om weer verder te mogen lezen. Pagina na pagina en hoofdstuk na hoofdstuk heb ik verslonden omdat ik maar geen genoeg kon krijgen van de personages en hun verhaal. Toen ik de laatste pagina omsloeg was dit dan ook met een brede glimlach op mijn gezicht omdat het het perfecte happy end was van een mooi (en soms toch wat cliché) liefdesverhaal. Ik ben benieuwd naar wat we in de toekomst nog meer van Lily Frank mogen verwachten en kijk zeker uit naar meer boeken van haar!