De verdwenen burcht – Sandra J. Paul

De verdwenen burcht – Sandra J. Paul

De verdwenen burcht
Series Number: 4
Page Count: 222
ISBN13: 9789464208399

Vandaag doe ik weer mee in een blogtour. Deze keer doe ik mee aan de blogtour rond De verdwenen burcht geschreven door Sandra J. Paul. Boek 4 in de Kraaidorp reeks ondertussen, een serie waar ik al vanaf het begin iedere blogtour aan mee doe en deze is geen uitzondering.

In De verdwenen burcht gaat het verhaal van Quinten verder. Na de gebeurtenissen van de laatste delen lijkt alles gekalmeerd te zijn en kunnen Quinten en zijn vader eindelijk van de rust genieten in hun huis. Totdat Quinten plots rare nachtmerries krijgt en er een heksenjager verschijnt in het dorp. Hij is ervan verzekerd dat Colette Zwart zal terugkeren om zo haar Kraaidorp weer in haar macht te krijgen. Het is aan Quinten om voorgoed een eind te maken aan deze duistere heks voordat het te laat is.

Nadat ik het derde deel in de Kraaidorp reeks had verslonden en las dat er nog een vervolg zou volgen werd ik zeer enthousiast. Deze reeks leest namelijk zo vlot en ieder deel is weer een compleet nieuw avontuur waardoor de lezer meteen in het verhaal wordt gezogen. We volgen in dit deel Quinten terug nadat we in het laatste deel Colette haar origin story hebben gelezen, door haar achtergrondverhaal te kennen snap je dit deel ook beter aangezien bepaalde stukken worden herhaalt in dit deel. Dit vond ik zeer interessant aangezien het alweer een tijdje geleden was dat ik het derde deel las en dus enkele stukken was vergeten maar zo mijn geheugen terug werd opgefrist. Hoewel dit deel een heel nieuw verhaal is kreeg ik toch wat flashbacks naar het eerste verhaal waar Quinten het voor het eerst opnam tegen Colette, omdat de twee delen erna niet echt vanuit zijn standpunt waren had ik het gevoel dat we terug het eerste verhaal herbeleefde maar het voelt ook meteen al iets “volwassener” aan. Quinten is namelijk in dit deel 14 jaar en is al een echte tiener die zijn eigen boontjes kan doppen, dat is dan ook wel een groot contrast vergeleken met het eerste deel. Hierdoor merk je dat de reeks ook echt meegroeit met de lezer wat erg fijn is.

De verdwenen burcht las weer zeer vlot en door de spanningspieken doorheen het boek blijft de lezer aandachtig verder lezen omdat men absoluut wilt weten hoe het verhaal zal eindigen. Ook kregen we op de laatste pagina weer het nieuws dat er nog een vervolgdeel zal verschijnen in de reeks. Fans van deze reeks hoeven dus nog geen afscheid te nemen van deze wereld en zijn personages aangezien we in het komende jaar zeker het vervolg mogen verwachten.