Recept voor geluk – Saskia M.N. Oudshoorn

Recept voor geluk
Page Count: 240
ISBN13: 9789020546163
Toen ik een berichtje van Saskia M.N. Oudshoorn zag verschijnen met het nieuws dat haar Kobo original trilogie genaamd Recept voor geluk zou verschijnen in paperback werd ik enorm enthousiast! Ik las eerder dit jaar al haar Liefde in Milaan reeks en vond deze enorm leuk. Ik kon dan ook niet wachten om dit boek te lezen en was benieuwd of ik het net zo leuk zou vinden als de Liefde in Milaan reeks.
In Recept voor geluk volgen we het verhaal van Liv. Liv haar leven ziet er momenteel niet zo rooskleurig uit; ze heeft een baan waarin ze haar creativiteit niet kwijt kan en daar bovenop is haar manager ook nog eens een enorme zak. Ook thuis loopt het allemaal niet zo vlotjes, haar relatie mist net dat sprankeltje waarnaar ze verlangt. Wanneer het koppel in een winkelstraat wandelt valt Liv’s oog op een leegstaand pand, meteen droomt ze van haar eigen patisserie. Helaas heeft ze momenteel het geld niet om haar grote droom werkelijkheid te maken. Maar wanneer ze toch besluit om het pand te bezichtigen en de huurprijs opeens zeer laag blijkt te zijn besluit Liv om de sprong toch te wagen en het pand te huren. Dit is wel buiten de goedkeuring van Onno omgerekend. Zal Liv eindelijk voor zichzelf kiezen en haar eigen dromen najagen? En wat gebeurt er als de knappe zoon van de huisbaas plots op het toneel verschijnt?
Ik begon dit boek op een vrijdagnamiddag in de bus en wat ben ik blij dat ik een uur lange rit voor de boeg had want ik wou niet stoppen met lezen! Al vanaf de eerste pagina werd ik in Liv’s verhaal meegezogen en wou ik weten wat er ging gebeuren. Aangekomen op mijn bestemming had ik nog een halfuurtje tijd die ik ook nuttig besteedde met het lezen van dit boek. Voordat ik het wist was ik al over de helft. Hoewel het concept redelijk simpel lijkt en het lijkt alsof ik dit verhaal al verschillende keren voorbij heb zien komen heeft Saskia M.N. Oudshoorn een heerlijke schrijfstijl die je helemaal in de ban houdt. Het verhaal heeft zo zijn voorspelbare momenten maar is tegelijkertijd ook heerlijk luchtig waardoor je je helemaal in Liv haar situatie kunt voorstellen en je tijdens het lezen je gedachten op nul kunt zetten. Iedere keer als ik het boek moest neerleggen hunkerde ik naar een moment waar ik het boek weer kon oppakken zodat ik weer in Liv haar wereld kon vertoeven. Hoewel al snel redelijk duidelijk wordt met wie Liv zal eindigen in dit boek heeft me dit op geen enkel moment gestoord, iedere keer als Matthew op het toneel verscheen verscheen er spontaan een glimlach op mijn gezicht. De manier waarop Saskia M.N. Oudshoorn de wereld van de patisserie weet te omschrijven op papier voelt zo levendig dat ik mezelf even waande in haar winkeltje, tijdens het lezen kreeg ik dan ook meermaals honger omdat de gebakjes zo goed werden opschreven dat ik spontaan begon te watertanden.
Recept voor geluk heeft me dus zeker verrast en ik ben benieuwd hoe het verhaal van Liv verder gaat in de rest van de trilogie. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om in deel 2 te duiken en weer heerlijk in deze wereld te vertoeven. Deze reeks is perfect voor feelgood liefhebbers en zal zeker bij velen in de smaak weten te vallen! Gelukkig is het een reeks van drie boeken zodat we drie keer heerlijk weg kunnen dromen in de wereld van Liv’s lekkernijen.