Het geschenk van Happiness – Holly Martin

Het geschenk van happiness
Page Count: 270
ISBN13: 9789020539431
Toen ik vorig jaar de boeken van Holly Martin ontdekte was ik er meteen van overtuigd dat haar boeken comfort reads zouden zijn. Haar boeken lezen heerlijk weg en na het lezen van Het dorpje happiness moest ik meteen verder met Het geschenk van happiness. Ik las dit boek begin dit jaar (na de kerstperiode) en vond het nog steeds enorm leuk. Maar ik wou het boek ook graag ontdekken tijdens de feestdagen dus besloot ik om deze duologie te herlezen deze maand.
Wanneer Ruby (de beste vriendin van Willow) besluit om voor een jaar naar het dorpje Happiness te verhuizen om daar een kerstwinkel op te starten begint haar verhuizing al meteen in mineur. Haar winkelpand is overspoeld waardoor ze een pand moet delen met een kunstenaar. Ze verwacht om met een onbekende een pand te moeten delen totdat opeens Jacob voor haar neus staat. Nadat Ruby afgelopen zomer een aantal keren met Jacob het bed heeft gedeeld was ze vastbesloten om hem te ontwijken. Want als er een ding is waar ze absoluut niet klaar voor is dan is het wel om verliefd te worden op Jacob. Maar is dit wel zo makkelijk als het lijkt?
Ik vond Het geschenk van happiness de eerste keer dat ik het las al heel leuk en mooi, de duologie wordt met dit deel mooi afgerond en omdat Ruby Willow’s beste vriendin is zien we ook hoe het met de personages uit het eerste deel verder gaat. Holly Martin weet het verhaal makkelijk en luchtig neer te zetten waardoor de lezer vanaf de eerste pagina verstrikt raakt in de heerlijke romantiek die in de lucht hangt. Hoewel ik in januari nog steeds in de kerststemming raakte door dit boek is het nog leuker om het daadwerkelijk tijdens de decembermaand te lezen omdat je meteen in de kerstsfeer geraakt. Ik vond Ruby in boek 1 al een enorme flapuit en was dan ook benieuwd hoe een boek vanuit haar perspectief zou zijn. Ik werd niet teleurgesteld aangezien dit boek bomvol humor zat met ook een dieper randje. We kennen Ruby als een flapuit en grappenmaakster maar door dit verhaal leren we haar nog beter kennen en weten we ook wat er zich allemaal in haar verleden heeft afgespeeld en waardoor ze besloten heeft om geen serieuze relatie meer aan te gaan.
Hoewel Het geschenk van happiness ook weer bomvol clichés zat heb ik er iedere minuut van genoten omdat dit een perfecte afsluiter is van deze luchtige duologie. De boeken van Holly Martin zijn dan ook echte aanraders voor fans van het feelgood genre en ik weet nu al dat ik ieder boek van haar wil lezen. Niet alleen zijn de covers prachtig maar de inhoud is even mooi en ontroerend met momenten.