Het bord in de doos – Ilse De Keyzer

Het bord in de doos – Ilse De Keyzer

Het bord in de doos
Published: 2015
Page Count: 125
ISBN13: 9789044826531
Halloweenavond. De drie schoolvrienden Katie, Hanna en Thomas zijn alleen thuis. Het lijkt Katie een ideaal moment voor een griezelig en spannend spel. Thomas en Hanna voelen er niet veel voor, maar durven niet zomaar nee te zeggen. Katie tovert een ouija-bord tevoorschijn en samen proberen ze contact te krijgen met de geestenwereld. Zal dat lukken?Een spannend en bovennatuurlijk verhaal over grenzen opzoeken en grenzen verleggen. Voor lezers vanaf 14 jaar.Het boek dat je beter…

Ik zag dit boek liggen rond de Halloween periode en dacht dat het een zeer spannend boek zou zijn aangezien het te maken had met een  ouija bord. Het werd ook omschreven op bol.com als ‘het boek dat je beter niet leest voor het slapengaan.’

Dit boek gaat over 3 vrienden Katie, Hanna en Thomas. Zij zijn op Halloween alleen thuis en dit lijkt voor hun het perfecte moment om met een ouija bord contact te krijgen met de geestenwereld. Maar zij weten niet wat voor gevolgen dit zou kunnen hebben.

Ik merkte meteen dat dit boek wel duidelijk geschreven was voor lezers vanaf 14 jaar aangezien het zeer jeugdig is geschreven. Jammer genoeg vond ik dit boek niet zo spannend dan dat ik verwacht had. De personages en het verhaal zelf vond ik wel zeer interessant om over te lezen. Dit boek is zeer kort namelijk maar 125 pagina’s en ik denk dat daarom de spanning een beetje wegviel wat ik jammer vond aangezien ik op het moment dat ik dit boek las een spannend boek zocht. Voor de jongere lezers kan dit boek wel spannend zijn en zeker rond de Halloween periode maar voor young adult lezers raadt ik het liever af als je echt op zoek bent naar spanning, wanneer je op zoek bent naar een leuk en snel verhaal om tussendoor te lezen is het voor young adults wel aan te raden.

Ik gaf dit boek 3,5 sterren aangezien ik het wel een leuk boek vond om tussendoor te lezen maar de spanning vaak ver te zoeken was.