Escape game – Maren Stoffels

Escape game – Maren Stoffels

Escape game
Page Count: 116
ISBN13: 9789025880996
Tijdens het doorbladeren van de aanbiedingsbrochures zag ik dat er een nieuwe thriller zou verschijnen van Maren Stoffels. Escape game is eens een thriller voor een jongere doelgroep namelijk voor jongeren van 10-12 jaar. Ik ken Maren Stoffels natuurlijk al van haar jeugdthrillers en was benieuwd naar een boek van haar voor een jonger doelpubliek.
In Escape game volgen we 4 vrienden genaamd: Trigo, Brahim, Eva & Coco. Wanneer Trigo het idee krijgt om in te breken in de nieuwe escape room van de stad gaan zijn 3 vrienden maar al te graag mee. Maar wanneer plots de deur in het slot valt realiseren de 4 vrienden al snel dat ze dan toch ECHT zijn opgesloten. Er zit dan ook niets ander op dan de escape room te voltooien om zich zo terug te kunnen bevrijden. Wat het viertal echter niet weet is dat de escape room nog niet volledig af is en dit wel eens voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen…
Toen ik zag dat er een luisterboek van dit boek beschikbaar was twijfelde ik niet langer om het boek op te pakken. Het duurde namelijk maar een uurtje eer ik het boek in een ruk uit had gelezen. Net zoals bij Maren Stoffels haar andere boeken volgen we dit boek vanuit meerdere perspectieven. Dit zorgt ervoor dat we meer te weten komen over de verschillende personages. Ook vond ik het goed dat er weer een verschil in lay-out is per perspectief, de achtergrond van de pagina verkleurd namelijk als we wisselen van personage zodat het makkelijk te volgen is vanuit wie zijn perspectief we zijn aan het lezen. Bij iedere puzzel probeerde ik samen met de personages een oplossing te vinden. Ik denk dan ook dat dit boek bij vele in de smaak zal vallen en zeker voor fans van escape rooms. Na het lezen van dit boek wil je enkel nog 1 ding doen, zelf een escape room bezoeken om zelf zo’n avontuur te beleven (hopelijk wel met minder ongelukken dan in dit boek😉 )
Escape game is een zeer spannend boek en perfect voor deze doelgroep. De lezer wordt helemaal opgeslokt in het verhaal en voordat je het weet heb je het boek in een ruk uitgelezen. Ik werd dan ook aardig verrast door dit boek en ben er dan ook van overtuigd dat Maren Stoffels ieder genre en ieder doelgroep aan zou kunnen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat we nog meer van haar kunnen verwachten!