Eerlijk duurt het langst – Darby Kane

Eerlijk duurt het langst – Darby Kane

Eerlijk duurt het langst
Page Count: 350
ISBN13: 9789021460246
Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer mag ik meedoen aan de blogtour rond het boek Eerlijk duurt het langst geschreven door Darby Kane. Toen ik werd gecontacteerd door L&M Books of ik mee wou doen aan deze blogtour besloot ik eerst de flaptekst te lezen, deze klonk veelbelovend waarna ik besloot mee te doen aan de blogtour.
In Eerlijk duurt het langst volgen we het verhaal van Elisa Wright. Wanneer haar beste vriendin en toekomstige schoonzus plots spoorloos verdwijnt is Elisa er van overtuigd dat haar schoonbroer Josh haar heeft vermoord. Josh zijn vorige vrouw kwam tragisch om het leven door een ongeluk, maar was het wel een ongeluk? Omdat niemand haar gelooft gaat ze op zoek naar antwoorden. Dan staat Josh plots voor de deur met een nieuwe vriendin. Vastberaden om de waarheid aan het licht te laten komen en de toekomstige vriendinnen van Josh te beschermen tegen het noodlot graaft Elisa in Josh zijn verleden. Maar hoe meer antwoorden ze verzamelt hoe gevaarlijker de situatie dreigt te worden. Zal de waarheid aan het licht komen of moet Elisa dit met haar leven bekopen?
Toen ik de flaptekst las was ik meteen nieuwsgierig naar het boek. De kleine tekst op de cover “Hij denkt dat hij ermee wegkomt. Maar zij weet wat hij heeft gedaan.” sprak me meteen aan waardoor ik het boek wou lezen. Het was ook mijn eerste Darby Kane en ik heb al vaker gehoord dat haar boeken wel goed zijn wat mij nieuwsgierigheid nog wat aanwakkerde. In het begin moest ik wel eventjes in het verhaal komen. Er is namelijk niet echt een opbouw waardoor we de personages leren kennen, maar we beginnen meteen al met de beschuldigingen naar Josh toe. Ook is Elisa tijdens het verhaal niet echt een betrouwbare hoofdpersoon waardoor de lezer haar op een gegeven moment ook in twijfel durft trekken. Maar eenmaal je in het verhaal zit leest dit boek als een trein. Hoe meer Elisa te weten komt hoe spannender het boek werd. Ik zag de uiteindelijke plottwist van hoe alles in elkaar zat dan ook niet aankomen.
Ondanks de trage start vond ik Eerlijk duurt het langst wel een zeer goede en spannende thriller wat me wel aan het denken heeft gezet tijdens het lezen hoe de plot nu precies in elkaar zat. Wanneer je denkt eindelijk op het goede spoor te zitten weet Darby Kane de lezer weer te verbazen waardoor je het uiteindelijke einde niet ziet aankomen.  Na het lezen van dit boek ben ik wel nieuwsgierig geworden naar Darby Kane haar andere boeken. Ik kijk er dan ook zeker naar uit om nog meer van haar te lezen in de toekomst!