Een zalig zooitje – Vannessa Thuyns

Een zalig zooitje – Vannessa Thuyns

Een zalig zooitje
Page Count: 40
ISBN13: 9789032520205
Vandaag heb ik een mini-review voor jullie. Deze keer van het kortverhaal Een zalig zooitje geschreven door Vannessa Thuyns. Een kortverhaal dat enkel via luisterboek is te luisteren, en wat ook zelf is ingesproken door de auteur.
In Een zalig zooitje volgen we het verhaal van Tirza. Pas op kerstavond gaat ze naar de winkel waardoor ze veel te laat is met het doen van haar boodschappen voor het familiekerstdiner. Hierdoor zijn bijna alle ingrediënten die ze nodig heeft uitverkocht. Wanneer haar schoonzus meldt dat ze voor iedereen cadeautjes heeft gekocht stort Tirza in. Maar dan staat er plots een vrouw voor haar die haar toch weet te helpen. Kan Tirza het kerstdiner nog redden?
Een zalig zooitje werd 1 augustus al gereleased op alle luisterplatformen maar toen vond ik het zelf nog iets te vroeg om al in de kerstboeken te duiken. Ik luisterde dit kortverhaal dan ook vorige maand onderweg naar het werk in mijn auto om zo helemaal in de kerstsfeer te komen. Dit kortverhaal is enkel als luisterboek te beluisteren op bekende luisterplatformen zoals Storytel, Kobo plus,… ook werd het zelf voorgelezen door Vannessa Thuyns wat het natuurlijk wel wat specialer maakt. Aan het begin en einde krijg je ook een kleine kerstjingle te horen, dit overlapte wel deels met het begin van het verhaal wat ik wel jammer vond aangezien de jingle luider was dan Vannessa Thuyns zelf.
Het luisterboek duurt wel maar 39 minuten en op mijn aangepaste snelheid luisterde ik het verhaal in één enkele rit naar mijn werk uit. Het is vermakelijk om te lezen en zeker ook herkenbaar aangezien de kerstperiode voor iedereen wel stressvol is en iedereen wel eens te laat is geweest om een ingrediënt van zijn/haar boodschappenlijstje in huis te halen. Dit is dan ook een kortverhaal waar vele zich in zullen weten te herkennen.
Een zalig zooitje is een heerlijk kort verhaal om tussendoor te lezen en je in de kerstsfeer te brengen.