De grote kerstleugen – Vi Keeland & Penelope Ward

De grote kerstleugen
Page Count: 109
ISBN13: 9789021462974
Vandaag heb ik weer een recensie voor jullie. Dit keer van het boek De grote kerstleugen geschreven door Vi Keeland en Penelope Ward. Toen ik zag dat deze was verschenen als luisterboek en zag hoe kort het was besloot ik al redelijk snel dat ik deze meteen zou luisteren tijdens mijn autorit naar school.
Riley Kennedy is helemaal klaar met haar collega. Aangezien een van haar collega’s Kennedy Riley heet komen haar e-mails meermaals bij hem terecht door de verwarring rond hun namen. In plaats van deze rechtstreeks door te sturen naar Riley voorziet Kennedy deze mails vaak van ongevraagde adviezen of commentaren. Wanneer het jaarlijks kerstfeest eraan komt besluiten de twee vestigingen dit samen te vieren waardoor Riley haar collega Kennedy leert kennen. Wanneer Kennedy ook nog eens een aantrekkelijke man blijkt te zijn ontstaat er onverwachts toch een band tussen de twee. Als ze het nadien hebben over hun kerstplannen besluiten ze een kerstdeal te sluiten. Kennedy doet alsof hij Riley’s vriendje is bij het kerstfeest van haar ouders als zij beloofd mee te komen naar de bruiloft van Kennedy zijn broer. Wat ontstond als een kerstdeal bloeit misschien onverwachts toch uit tot iets meer, of heeft hun grote kerstleugen toch nare gevolgen?
Hoewel het luisterboek mij tijdens mijn ritten heen en terug zou moeten hebben voorzien, zat ik meteen in het verhaal waardoor ik besloot om hem toch meteen in een ruk uit te lezen. Het luisterboek duurde op de snelheid waarop ik het luisterde ook maar een klein 1,5 uurtje wat vrij weinig is. Het is dan ook maar een korte novelle van 109 pagina’s. Het verhaal deed me enorm hard denken aan The hating game (of Ik niet op jou in het Nederlands) geschreven door Sally Thorne. Het is namelijk een enemies to lovers trope en een fake dating trope. Hoewel ik meestal niet zo ben voor de enemies to lovers trope kon ik dat in dit boek wel waarderen en klopte het plaatje ook wel. Hoewel het verhaal wel voorspelbaar is (maar dat is meestal wel in dit genre) nam dit niet weg van het leesplezier.
De grote kerstleugen is dan ook zeker een novelle die op ieders kerst TBR zou moeten komen te staan aangezien dit een heerlijk boek is voor tussendoor. Wie even een lekker luchtig verhaal wilt wat helemaal in het teken staat van Kerst is bij dit boek aan het juiste adres.