De filmster en de journaliste – Ria Maes

De filmster en de journaliste
Page Count: 257
ISBN13: 9789464208276

Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour, deze keer mag ik meedoen aan de blogtour rond het boek De filmster en de journaliste het eerste deel in de nieuwe feelgood reeks van Ria Maes. Een boek waar ik enorm naar uitkeek omdat ik Ria Maes haar andere feelgood boeken heel leuk vind.

In De filmster en de journaliste volgen we het verhaal van Tess. Tess is een jonge moeder en werkt als journaliste op de redactie van een vrouwenmagazine. Wanneer Tess wordt gevraagd voor een exclusief interview met Nicole Kidman is ze in eerste instantie razend enthousiast maar ook wel zenuwachtig. Dit zou namelijk haar grote doorbraak kunnen zijn binnen de redactie waardoor er heel wat druk op Tess haar schouders terecht komt. Maar wat als dit interview niet op rolletjes loopt?

Ik mocht dit boek op voorhand al proeflezen waar ik enorm blij om was omdat ik al jaren fan ben van Ria Maes haar Sara boeken en dit een volledige nieuwe serie is van haar hand. Wat ik meteen merkte was dat dit boek heerlijk weg las en ik meteen volledig in Tess haar wereldje zat. Ria Maes weet de sfeer namelijk in weinig woorden duidelijk te maken waardoor je meteen de personages kent zonder dat er een hele opbouw plaatsvind. Persoonlijk vind ik ook dat een feelgood deze worldbuilding niet altijd nodig heeft aangezien ze zich meestal in het dagelijks leven afspelen. We kennen Tess haar situatie dan ook meteen, ze is namelijk een jonge moeder en woont samen met haar partner Stijn en werkt bij het damesmagazine Marlies. Dat is ook alles wat we meteen hoeven te weten en tijdens het lezen van het verhaal merken we wel dat Tess redelijk impulsief en naïef is, dit kan soms wel eens voor wat irritaties zorgen bij de lezer aangezien Tess alles ook verwerkt in haar hoofd en dit zorgt voor (soms wat lange) innerlijke monologen. Ikzelf stoorde mij hier minder aan aangezien ik dit wel al gewend ben van Ria Maes haar andere feelgood boeken.

De filmster en de journaliste is een heerlijk feelgood verhaal wat lekker wegleest. Net zoals bij Ria Maes haar andere boeken hoef je bij het lezen van dit boek aan niets anders te denken en kan je je volledig onderdompelen in het verhaal van Tess en wat zij zoal meemaakt op de redactie van Marlies. Naar het einde toe werd er ook wel iets opgebouwd waardoor ik benieuwd ben naar het tweede deel in deze reeks. Gelukkig hoeven we niet al te lang te wachten aangezien het volgende deel al dit najaar verschijnt bij Hamley Books