De echoman – Sam Holland

De echoman – Sam Holland

De echoman
Page Count: 352
ISBN13: 9789402709513
Na het lezen van de flaptekst van De echoman was ik erg nieuwsgierig geworden naar het verhaal. Ik besloot het boek dan ook aan te vragen en meteen bij binnenkomst las ik het boek samen met Valerie als buddyread.
In De echoman volgen we het verhaal van Jessica. Wanneer er brand uitbreekt in haar woning waarbij haar man sterft en haar dochtertje zwaargewond raakt wijzen alle aanwijzingen haar richting uit. Ze wordt dan ook verdacht van de moord op haar echtgenoot. Omdat ze onschuldig is en niet voor iets de gevangenis in wil gaan wat ze niet heeft gedaan slaat ze op de vlucht. Zo ontmoet ze rechercheur Griffin. Ze hoopt dat hij haar kan helpen om haar onschuld te bewijzen. Tegelijk volgen we ook het verhaal van Cara. Wanneer er op korte tijd heel wat verdachte moorden plaatsvinden wordt Cara samen met haar partner Noah op de zaak gezet. Al snel ontpopt deze seriemoordenaar zich tot de echoman wanneer blijkt dat hij beruchte moordenaars kopieert.
Kunnen ze de echoman op tijd vatten voordat het noodlot toeslaat?
Een thriller gemixt met true crime was genoeg om mij nieuwsgierig te maken naar dit boek. Het concept (dat iemand beruchte seriemoordenaars probeert na te doen) intrigeerde mij waardoor ik dus besloot om het boek op te pakken. Vanaf het eerste hoofdstuk werd ik in het verhaal gezogen en begon ik al zelf met Cara en Jessica mee te puzzelen naar wie de dader kon zijn. Het boek is dus echt een pageturner omdat het boek je niet loslaat vooraleer de moordenaar ontmaskerd wordt. Zelf herkende ik de beruchte seriemoordenaars uit dit boek wel niet maar dat vond ik niet zo erg aangezien het wel goed wordt uitgelegd hoe iedere seriemoordenaar te werk ging en wat nu de link is met deze zaken. Doordat we wisselen van personages blijft het verhaal ook spannend aangezien we telkens op een spannend moment stoppen om dan vanuit een ander standpunt verder te gaan. Ik kan niet geloven dat dit Sam Holland haar debuut is aangezien het zo sterk is neergezet en alle puzzelstukjes perfect passen. Ik denk dan ook dat er heel wat research aan vooraf is gegaan om dit boek tot stand te brengen en Sam Holland heeft dit dan ook heel goed weten te doen door dit ijzersterk werk neer te zetten als debuut.

De echoman is dan ook zeker mijn favoriete thriller van dit jaar en ik raad dit boek dan ook zeker aan aan mensen die wel van een bloederige thriller houden of die graag true crime lezen. Ik kan niet wachten wat Sam Holland in de toekomst nog zal weten te schrijven want één ding is wel zeker: na het lezen van dit debuut wil je enkel nog meer lezen van Sam Holland in de toekomst!