Grenzeloos geluk – Saskia M.N. Oudshoorn

Grenzeloos geluk
Series Number: 3
Page Count: 286
ISBN13: 9789020546200
Zoals jullie inmiddels weten is Saskia M.N. Oudshoorn een van mijn favoriete auteurs van de afgelopen jaren. Toen Grenzeloos geluk uitkwam als paperback kon ik dan ook niet wachten om het boek meteen te lezen.
Opgepast! Dit is een derde deel in de reeks en kan dus mogelijk spoilers bevatten voor de eerste twee delen.
In Grenzeloos geluk volgen we het verhaal van Laurens en Kate, de vrienden van Liv en Matthew uit de eerste twee delen en hun zoektocht naar geluk. We volgen het verhaal vanuit het duo-perspectief van Laurens en Kate en volgen ook twee verschillende tijdlijnen doorheen dit verhaal. Wanneer Laurens na het trouwfeest van Liv en Matthew impulsief besluit om Kate ten huwelijk te vragen heeft hij er niet bij stilgestaan dat hij Kate nog niet alles heeft verteld over zijn verleden. Wanneer het verleden hem plots inhaalt wordt hij gedwongen om zijn verleden te delen met zijn verloofde. Maar Laurens zijn eerste instinct is om op de vlucht te slaan, totdat het noodlot plots toeslaat en hij niets meer kan doen dan de waarheid onder ogen komen. Zullen Laurens en Kate het geluk kunnen vinden of ontstaan er barsten in hun relatie die niet meer te lijmen vallen?
Ik had op voorhand de flaptekst niet gelezen omdat dit onderhand een van mijn favoriete series is geworden en ik dus wist dat dit boek me niet teleur zou stellen. Ik was hierdoor wel enorm verrast toen bleek dat we in dit deel plots andere personages volgen. Ik moest dus wel wennen aan het verhaal van Laurens en Kate waardoor ik er in het begin niet echt goed in zat en het boek me niet wist vast te grijpen als de eerste twee delen voorheen wel hadden gedaan. Ook vond ik het wisselen van tijdlijn redelijk verwarrend in het begin maar dit wende gelukkig ook wel snel. Toen ik eenmaal over het feit was gestapt dat we het verhaal nu vanuit andere perspectieven zouden volgen wist het verhaal me weer vast te grijpen en me mee te voeren in een heuse rollercoaster van emoties. Dit deel las dan ook weer opnieuw als een trein omdat Saskia M.N. Oudshoorn een schrijfstijl heeft die me niet weet los te laten vooraleer ik het boek uit heb. Ook wordt er in elk deel wel een spannend stukje aan toegevoegd zodat de lezer op het puntje van zijn stoel blijft zitten en onze ogen over de pagina’s heen rollen om te weten te komen hoe het nu afloopt. Ik vond Laurens en Kate iets minder leuke personages omdat ik niet echt een klik had met de personages die ik bij Liv en Matthew wel had. Maar uiteindelijk wist hun liefdesverhaal me wel nieuwsgierig te maken en shipte ik ze wel op het einde.
Ondanks deze enkele kleine puntjes vond ik Grenzeloos geluk wel nog steeds een erg leuk verhaal en ben ik benieuwd waar het verhaal van Laurens en Kate verder naartoe gaat in het vierde deel Eindeloos geluk. Het is dan ook nog steeds wel een boek wat ik zal herlezen in de toekomst omdat ik alles wat Saskia M.N. Oudshoorn schrijft tot nu toe wel erg goed vond en dit dus geen uitzondering hierop is.