De allerleukste vakantie ooit – Seb Braun

De allerleukste vakantie ooit
Page Count: 32
ISBN13: 9789026152498

Toen ik de cover van De allerleukste vakantie ooit zag was ik er meteen verliefd op. De tekenstijl en het kleurenpallet zijn helemaal mijn stijl en ik vermoed dat dit een leuk boekje gaat worden om voor te lezen aan Leon (mijn metekindje).

Jip en zijn papa gaan op vakantie, ze gaan kamperen. Over kamperen heeft Jip al veel gelezen, het zal dan ook wel de allerleukste vakantie ooit worden! Maar wanneer ze op de camping aankomen loopt er van alles mis wat Jip erg verdrietig maakt. Totdat de papa van Jip plots een verrassing heeft. Zou het dan toch de allerleukste vakantie ooit kunnen worden?

De allerleukste vakantie ooit is een perfect prentenboekje om (voor) te lezen tijdens de zomermaanden. De illustraties zijn werkelijk prachtig en laten de kleuren van het papier af spatten. Het verhaal zit vol avontuur waar volwassenen zich ook in zullen weten te herkennen aangezien vakanties nu eenmaal niet altijd vlotjes verlopen. Op elke pagina valt er ook wel iets te ontdekken in de tekeningen waardoor de aandacht van de kinderen wordt vastgehouden. Het verhaal met de beren doorheen het boek vind ik ook wel goed gedaan aangezien dit aantoont dat iedereen wel eens hulp nodig heeft en dit mag aanpakken wanneer nodig. Het verhaal wordt ook niet enkel verteld in de tekst maar er zijn ook duidelijke tekstballonnetjes met de tekst die de personages zeggen – dit is ook wel leuk voor deze jonge leeftijd aangezien dit ook wel een eerste stap is naar het lezen van strips.

De allerleukste vakantie ooit is dus zeker een aanrader tijdens de vakantiemaanden. Ga samen met Jip en zijn papa kamperen en ga mee op hun gekke avonturen. Wanneer Leon oud genoeg is zal ik dit boek dan ook gegarandeerd voorlezen aan hem. Na het (voor) lezen van dit boek zullen kinderen nog maar een ding willen en dat is om zelf te gaan kamperen. Seb Braun heeft met dit prentenboek een heerlijke zomerse setting weten te scheppen zelfs voor dagen waarop het zomers weer uit blijft haal je met dit boek toch de zomer in huis.