Day dreamer – Luna Van Roosen

Day dreamer – Luna Van Roosen

Day dreamer
Page Count: 273
ISBN13: 9789082986396
''Dit is mijn verhaal, mijn eigen sprookjesachtige vertelling over een droomprins die verliefd wordt op een draak van een stiefzus. Een verhaal dat zo verkeerd loopt dat geen enkele pen ter wereld in staat is om het te herschrijven.'' Lora's aankomst stond niet in de sterren geschreven. Het stond ook niet in theebladeren, of in een van de boeken in de bibliotheek. Maar toch staat ze op een nacht aan de kasteelpoort met haar hond…

Vandaag is het mijn beurt in weer een nieuwe Hamley Books blogtour, deze keer van het boek ‘Day dreamer’ geschreven door Luna Van Roosen.

In Day dreamer volgen we het verhaal van Lora, wanneer zij tijdens het joggen met haar hond verdwaald raakt in het bos komt ze terecht bij een kasteel. Maar dit is echter geen gewoon kasteel, er gebeuren namelijk vreemde dingen in dit kasteel. Terwijl Lora gewend raakt aan het leven in het kasteel en vriendschap sluit met de bewoners is er echter onheil op komst. Dit onheil begint met de komst van Lora’s gemene stiefzus Amaryliss. Wanneer Lora gevoelens krijgt voor de knappe Bobby slaat haar stiefzus toe, maar wat als je ultieme droomprins verliefd wordt op je gemene stiefzus en jij plots buiten spel staat?

Day dreamer is het ultieme zwijmelboek wat ik nodig had! Na twee maanden in een reading slump te zitten hielp dit prachtige sprookjesachtige boek me om deze te doorbreken. Day dreamer is het debuut van Luna Van Roosen en wauw wat een goed boek heeft zij weten neer te zetten! In dit boek geeft Luna een twist aan de “en ze leefden nog lang en gelukkig” door de love-interest op haar stiefzus te laten vallen wat een zeer tof concept is. De prachtige cover trok meteen mijn aandacht waardoor ik dit boek gewoon MOEST lezen, niet alleen is de cover prachtig Hamley books heeft met hun najaarstitels hun binnenwerk ook op een zeer hoog niveau weten te tillen. Day dreamer is hier dan ook geen uitzondering op want het is prachtig geïllustreerd vanbinnen wat je meteen in de goede mood zet om dit verhaal te lezen. Ik vind het ook heel knap dat Luna verschillende kleine elementen uit diverse sprookjes heeft weten te halen en dit allemaal heeft weten te mengen tot dit ultieme sprookjesverhaal. Hoewel dit een sterk verhaal is bleef ik toch met een aantal vragen zitten…

Spoiler
zo werden de ouders van Lora en haar stiefzus niet meer besproken terwijl ze hier beiden toch een hele tijd verblijven, de studies van Lora vallen ook weg bij haar komst in het kasteel en ze maakt zich hierover niet eens zoveel zorgen.

Maar dit waren kleine details die voor de rest het verhaal niet tegenhield maar alleen vraagtekens gaven bij mij. Er is ook een enorme spanningsopbouw aangezien er veel gebeurt in het kasteel en Lora dit probeert te onderzoeken. Het einde geeft dan ook meer duidelijkheid maar liet me toch achter met wat vragen. Het einde voelde wat vaag aan voor mij maar dit wordt hopelijk allemaal duidelijk in de tweede (en tevens slotdeel) van dit tweeluik.

Ik ben dus zeer enthousiast over Day dreamer en de twee perfecte woorden om dit boek te omschrijven zijn, magisch en mysterieus. Ik ben enorm benieuwd naar het tweede deel en kan al niet meer wachten tot februari 2020, want door dat einde snak ik gewoon naar meer! Ik geef dit boek 4,5 sterren en raad het zeker aan voor wie van Disney en sprookjes in het algemeen houdt.