Bloem – Kevin Panetta

Bloem – Kevin Panetta

Bloem
ISBN13: 9789493265189

Het is weer blogtourtijd! Deze keer mag ik meedoen aan de blogtour rond het boek Bloem van Kevin Panetta, een graphic novel in de trend van Heartstopper waar ik erg benieuwd naar was.

Ari zijn ouders hebben een bakkerij, vroeger vond Ari het altijd leuk om zijn vader te helpen. Maar nu is hij op het punt gekomen in zijn leven dat hij andere ambities heeft die hij wil nagaan, hij wil namelijk met zijn vrienden naar de stad verhuizen om daar hun muziekcarrière leven in te blazen. Omdat de bakkerij niet meer goed draait is Ari genoodzaakt om een vervanger voor hem te zoeken. Hierdoor leert hij Hector kennen, een knappe jongen die ook nog eens verzot is op bakken. Tijdens de lange uurtjes in de bakkerij leren de twee jongens elkaar steeds beter kennen en lijkt de vonk tussen de twee over te slaan. Kan er iets moois bloeien tussen de twee of staat de muziekcarrière van Ari dit in de weg?

Sinds deze graphic novel uitkwam in het Engels was ik al nieuwsgierig ernaar, de tekenstijl sprak me namelijk heel hard aan. Toen ik zag dat ze deze prachtige graphic novel dan ook eindelijk gingen vertalen werd ik heel enthousiast. Ze zeggen dat deze graphic novel geschikt is voor fans van Heartstopper en dit kan ik wel beamen, het is ook een male-male romance graphic novel alleen dan in een andere setting dus ik snap wel dat de vergelijking tussen de twee wordt gemaakt. Graphic novels zijn in opmars de laatste tijd en als ware graphic novel fan ben ik dan ook enorm blij dat er ook heel wat graphic novels op de Nederlandse markt verschijnen. Ik vond Bloem dan ook een hele leuke graphic novel voor tussendoor aangezien het lekker vlot wegleest. Het jammere vond ik wel dat ze het in twee stukken hebben gesplitst, dit feit was mij ook totaal ontgaan in mijn enthousiasme. Maar het viel wel direct op toen ik het boek ontving, het was namelijk veel dunner dan de Engelstalige uitgave die ik eerder al eens ergens had gespot. Hierdoor bleef ik wat op mijn honger zitten aangezien het verhaal in het midden wordt afgekapt wat persoonlijk heel jammer is en het verhaal (naar mijn mening) niet ten goede doet.

Om te weten te komen hoe het verhaal tussen Ari en Hector afloopt zullen we tot september moeten wachten aangezien dan de tweede helft verschijnt. Ik heb wel genoten van het eerste deel maar vind het wel jammer dat ik nog tot september moet wachten aangezien ik dan waarschijnlijk het eerste deel opnieuw zal moeten lezen om het volledige verhaal terug te begrijpen en te zien waar we waren gebleven. Maar Bloem is zeker een leuke graphic novel wat zeker geschikt is voor de fans van de Heartstopper reeks.