Zomer in de B&B – Kaat De Kock

Zomer in de B&B – Kaat De Kock

Zomer in de B&B
Page Count: 219
ISBN13: 9789464510188

Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer doe ik mee aan de blogtour rond het tweede boek in de B&B reeks geschreven door Kaat De Kock genaamd Zomer in de B&B.

In Zomer in de B&B gaat het verhaal van Hanne verder. Na de rollercoaster aan emoties die ze meemaakte in het eerste deel lijkt alles eindelijk voor Hanne op zijn pootjes terecht te komen. Haar beste vriendin is zwanger en kan iedere dag bevallen, en ook op vlak van haar liefdesleven loopt het eindelijk lekker. Of dat dacht ze toch…

Ik las Winter in de B&B ook voor de blogtour en was helaas iets minder fan van dat boek. Ik had Kaat De Kock haar eerdere feelgood boeken gelezen en vond deze er niet echt bovenuit springen. Toch besloot ik om me in te schrijven voor de blogtour van deel 2 aangezien ik deze reeks nog een kans wou geven. Ik begon dan ook met twijfelachtige gevoelens aan dit deel. Omdat ik lage verwachtingen had vond ik dit deel heel leuk om te lezen en wist het me aardig te verrassen. Het las weer zeer vlot (ik las het dan ook in één ruk uit) en ik vond Hanne in dit deel al een stuk minder irritant dan bij deel 1. Waar ze in het eerste deel vaak van gedachte wisselde vond ik dat in dit deel al stukken minder waardoor ik eindelijk ook een ander deel van het verhaal zag dan enkel haar knipperlichtrelaties. Het leukste vond ik de relaties tussen Hanne en haar beste vriendin, dit maakte het verhaal wat minder kinderachtig aangezien Hanne doordat haar beste vriendin een baby verwacht zich ook volwassener begint te gedragen en bepaalde situaties beter oppakt. Dit vond ik dan ook wel herkenbaar en een leuke toevoeging aan het verhaal. Hoewel er in dit deel nog steeds wat worstelingen zijn voor Hanne op relatievlak is het al aardig wat verbeterd vergeleken met het eerste deel. Hierdoor kon ik ook meer genieten van het liefdesleven van Hanne waar dat bij deel 1 helaas niet zo was.

Zomer in de B&B heeft me dus aardig weten te verrassen. Omdat ik er met lage verwachtingen aan begon heeft het me toch weten mee te sleuren en heeft het me ook nieuwsgierig gemaakt naar het vervolg. Als je het eerste deel dus niet zo leuk vond raad ik je aan om toch het tweede deel op te pakken aangezien je niet teleurgesteld zult zijn na het lezen van dit deel!