Zwijg – Mel Wallis De Vries

Zwijg – Mel Wallis De Vries

Zwijg
Page Count: 227
ISBN13: 9789026150357

Ahhh eindelijk heb ik weer een nieuw boek gelezen van de jeugdthriller queen Mel Wallis De Vries. Sinds ik Vals van haar las ben ik een echte fan geworden en Zwijg kon dan ook niet in dit rijtje missen. Ik was heel enthousiast en las het boek zomaar in een dag uit.

Wanneer er op een avond plots bericht binnenkomt bij de politie over een gruwelijk misdrijf snellen hulpdiensten ter plaatsen. Wat ze daar aantreffen had niemand voor ogen kunnen houden… De plaats delict is een waar slachtveld. Drie meisjes overleven de aanval maar zijn zij wel veilig of keert de dader terug en zijn zij als volgende aan de beurt? Volg hun verhaal voor de aanval en na de aanval en ontdek langzaam aan de echte waarheid achter het misdrijf.

WAUW! Mel Wallis De Vries did it again! Net als in haar andere boeken is de spanningsopbouw in Zwijg zo goed opgebouwd. Door de tijdsprongen die we maken doorheen het boek blijf je na ieder hoofdstuk met vraagtekens achter. Door de verschillende elementen die het boek bevat (krantenartikels, instagramposts, politieverslagen,…) leest het boek enorm vlot en blijf je echt betrokken in het verhaal. Ik kon dan ook niet anders dan dit boek in een ruk uit te lezen omdat ik absoluut moest weten wat er was gebeurd. Bij ieder boek van Mel Wallis De Vries heb ik naar het einde toe een hele waslijst aan verdachten en iedere keer slaagt ze erin om me te verassen en met gekke plottwists om te hoek te komen. Ook dit einde had ik in nooit kunnen raden! Ieder personage in dit boek is ook zo sterk uitgebouwd en hoewel we maar 1 van deze hoofdpersonages volgen kunnen we de vier meisjes makkelijk uit elkaar houden door hun verschillende karaktertrekken.

Mel Wallis De Vries is dus echt de jeugdthriller queen. Bij ieder boek weet ze te verrassen en blijf ik in totale shock achter. De gekste plottwist zijn haar niet te veel. Zwijg was dus weer een boek waar ik nog vaak aan ga terugdenken want: Wat. Was. Dat! Net als al haar andere boeken is Zwijg dus ook weer een enorme aanrader! En ik kijk nu al enorm uit naar haar nieuwste boek want die moet ik na het lezen van dit boek gewoon in mijn handen hebben en lezen! Wie op zoek is naar een jeugdthriller met een killer plottwist is bij dit boek aan het juiste adres!