Stracciatella – Eline Hazelaar

Stracciatella – Eline Hazelaar

Stracciatella
Page Count: 113
ISBN13: 9789464208726

Vandaag is het weer mijn beurt in een blogtour. Deze keer doe ik mee in de blogtour rond het boek Stracciatella geschreven door Eline Hazelaar. Toen ik deze cover voorbij zag komen moest ik het boek gewoon lezen en uiteindelijk mocht ik deze ook voor de uitgeverij proeflezen.

Wanneer de zus van Suzie plots met het idee komt om een trektocht door Engeland te maken zegt Suzie hier enthousiast “ja” op. Dit is de uitgelezen kans om eens volledig te focussen op zichzelf zonder zich zorgen te hoeven maken over haar saaie advocate job. Ook kan ze tijdens deze tocht eens nadenken over wat ze werkelijk wil met haar leven en haar relatie met haar vriend Marijn. Maar wanneer er plots enkele mensen op hun pad komen zet dit Suzies wereld volledig op zijn kop.

Al vanaf de eerste pagina werd ik meteen in het verhaal gezogen. Eline Hazelaar heeft een unieke vertellende schrijfstijl waardoor de lezer er meteen in zit en je ervaart hoe het is om met Suzie en Rosie op trektocht doorheen Engeland te trekken. De focus van dit boek ligt bij Suzie en hoe zij tijdens deze trektocht begint na te denken over wat ze nu precies wilt met haar leven. De struggles die ze ervaart tijdens deze tocht zijn dan ook erg herkenbaar voor de lezer omdat iedereen wel eens op een bepaald punt in zijn/haar leven komt dat we moeten nadenken wat we nu willen en wat ons gelukkig maakt.

Hoewel het een novelle is vond ik het naar het einde toe wel wat snel verlopen. Er zijn enkele gebeurtenissen die elkaar redelijk snel opvolgen waardoor het ervoor zorgde dat het voor mij wat ongeloofwaardiger werd. Hierdoor lijkt Suzie haar probleem makkelijk te worden opgelost terwijl ik dan liever enkele hoofdstukken meer had gehad zodat deze verhaallijn wel mooi werd afgerond.

Stracciatella is ondanks dit kleine minpuntje wel een zeer leuke novelle wat je in no time uit hebt. Het perfecte tussendoortje dus voor als je jezelf eventjes in het pittoreske Engeland wilt wanen. Ik ben ook erg benieuwd wat Eline Hazelaar nog meer voor ons in petto heeft want haar schrijfstijl smaakt naar meer!